نگارش سرانجام نامه برای دریافت مدرک دانشگاهی بی فایده و بلامصرف است

به گزارش تور روسیه ارزان، مشاور وزیر علوم نگارش انتها نامه و رساله های دانشجویی برای دریافت مدرک را کاری بی فایده و بلامصرف مطرح کرد که هیچ معضلی را حل نکرده و محصولی نداشته است.

نگارش سرانجام نامه برای دریافت مدرک دانشگاهی بی فایده و بلامصرف است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، فریدون جعفری مشاور وزیر و مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم در یکی از شبکه های اجتماعی با اشاره به انتها نامه و رساله های دانشجویی گفت: واقعاً هدف از نگارش آن ها برای دریافت مدرک عالی دانشگاهی چیست.

وی ادامه داد: چقدر ورق و کاغذ برای پر کردن صفحات این انتها نامه های ارشد و رساله های دکتری مصرف شده است. چه اثری و کاربردی داشته اند؟ چرا باید بر کار بی فایده و بلا مصرف اصرار کرد؟ چرا نباید بعد از این همه آسیب و ضرر فقط شاهد آن بود و کاری نکرد.

مشاور وزیر علوم ادامه داد: از صد ها هزار انتها نامه و رساله دکتری که سالیانه نوشته می گردد، کدام محصول؟ کدام معضل؟ کدام آسیب اجتماعی و حقوقی و سیاسی و ... درمان شده است؟ کدام پدیده اختراع شده است؟ این همه مهندس و دکتر تحویل جامعه دادیم دریغ از توانایی ساختن ابتدایی ترین احتیاج های کشور. دریغ از حل مسائل راهبردی و کاربردی مردم!

وی اضافه کرد: انرژی و هزینه های قانونی و غیر قانونی مصرف شده را نیز اضافه کنید سر به فلک می کشد. آنگاه ماحصل سنجش علم ما در کامیون ها به زباله تبدیل می گردد. ما فقط به دنبال کمیت بوده و هستیم و افتخار ما تعداد ISI های اساتید ما هست در حالی که از اصل و کیفیت و اثربخشی آن ها غافل شده ایم. با این فرمان جلو برویم آینده علمی کشور فقط حبابی خواهد شد بسیار عظیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1978

به "نگارش سرانجام نامه برای دریافت مدرک دانشگاهی بی فایده و بلامصرف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگارش سرانجام نامه برای دریافت مدرک دانشگاهی بی فایده و بلامصرف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید