هدف سفر دوم نخست وزیر عراق به آمریکا چیست؟، ائتلاف الفتح: بر هرگونه سفر خارجی الکاظمی نظارت خواهیم داشت

به گزارش تور روسیه ارزان، یک مقام عراقی در ارتباط با سفر آینده نخست وزیر این کشور به آمریکا می گوید که در این سفر دور چهارم گفت و گوی راهبردی بغداد-واشنگتن برگزار می گردد.

هدف سفر دوم نخست وزیر عراق به آمریکا چیست؟، ائتلاف الفتح: بر هرگونه سفر خارجی الکاظمی نظارت خواهیم داشت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، یک مقام دولتی و یک عضو مجلس عراق در گفت و گو با روزنامه قطری العربی الجدید گفتند که در سفر آینده مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به آمریکا موضوعات مهم و حساسی مورد آنالیز قرار خواهد گرفت و مرحله چهارم گفت و گوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن در این سفر برگزار می گردد.

مصطفی الکاظمی، میخواهد در ماه جولای آینده به آمریکا سفر کند. او پیشتر در ماه آگوست سال 2020 در صدر هیأتی بلندپایه به واشنگتن سفر کد و با مقامات دولت آمریکا به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت و گو کرد.

یک مقام در دفتر نخست وزیری عراق درباره سفر آینده الکاظمی به آمریکا به العربی الجدید گفت: در صدر هیأتی بلندپایه، ابتدای ماه جولای آینده، چنانچه تغییری صورت نگیرد، این سفر انجام می گردد. قرار است دور چهارم گفت و گوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن در این سفر اجرا گردد که شاید این مرحله، مرحله پایانی این گفت وگوها باشد و درباره ترسیم شکل و ماهیت روابط دو کشور تفاهم های نهایی اعلام گردد؛ بویژه در ارتباط با بُعد امنیتی با در نظر داشتن این موضوع که این تفاهم ها زیر سقف توافق چارچوب راهبردی میان عراق و آمریکا باشد که در سال 2008 به امضا رسید تا این گونه چنین تفاهم هایی به مداخله مجلس در رد یا قبول آن احتیاج نداشته باشد.

این مقام عراقی در ادامه اضافه کرد: زود است که درباه جزئیات این سفر و آنچه در بر خواهد داشت، صحبت کنیم چراکه این سفر هنوز در مرحله زمینه سازی قرار گرفته است؛ اما در کل، انتظار می رود که در این سفر، آمریکا اعلامی داشته باشد و این اعلام شامل یک رویکرد یا سیاستی جدید در قبال عراق باشد و این موضوع به دور از بحران آمریکا با ایران نخواهد بود.

فاضل الفتلاوی نمایده ائتلاف الفتح عراق نیز در این ارتباط به العربی الجدید می گوید که مجلس کوشش خواهد نمود نمایندگانی را از بعضی کمیته های مختص در هیأت همراه الکاظمی به واشنگتن قرار دهند تا این گونه در جریان چیزهایی که در گفت و گو و مذاکرات عراق و آمریکا رخ می دهد، قرار بگیریم.

نماینده ائتلاف الفتح در ادامه ضمن تأکید بر اینکه گفت و گو با آمریکا باید بر پایه حفظ حاکمیت عراق و در راستای کوشش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی باشد، اضافه کرد: ما بر هرگونه گفت و گو میان عراق و آمریکا و بر هرگونه سفر خارجی الکاظمی نظارت خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1960

به "هدف سفر دوم نخست وزیر عراق به آمریکا چیست؟، ائتلاف الفتح: بر هرگونه سفر خارجی الکاظمی نظارت خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف سفر دوم نخست وزیر عراق به آمریکا چیست؟، ائتلاف الفتح: بر هرگونه سفر خارجی الکاظمی نظارت خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید