هورایزن دومین بازی پرفروش PS5 در هفته نخست؛ جدول فروش هفتگی بریتانیا

به گزارش تور روسیه ارزان، طبق آخرین گزارش منتشر شده از فروش بازی ها در بریتانیا، بازی هورایزن فوربیدن وست علاوه بر قرار گرفتن در رتبه اول 10 بازی پرفروش هفته، به دومین بازی پرفروش پلی استیشن 5 در هفته اول انتشار تبدیل شده است.

هورایزن دومین بازی پرفروش PS5 در هفته نخست؛ جدول فروش هفتگی بریتانیا

تنها اثری که فروش بهتری نسبت به فوربیدن وست در هفته اول انتشار کسب نموده، دیگر انحصاری سونی یعنی اسپایدرمن: مایلز مورالز است که مانند نسخه دوم هورایزن روی کنسول های پلی استیشن 4 و 5 منتشر شد. طبق آمار منتشر شده، 68 درصد از فروش بازی به صورت فیزیکی روی پلی استیشن 5 و مابقی روی کنسول نسل قبل بوده است. این در حالی است که فروش نسخه دوم هورایزن در هفته اول در مقایسه با نسخه قبلی خود یعنی زیروداون در سال 2017، 35 درصد کاهش یافته است. با این حال در آمار ذکر شده، فروش دیجیتالی بازی لحاظ نشده است و از طرفی خرید بازی به صورت دیجیتال در پنج سال گذشته شتاب قابل توجهی داشته است. گفته شده که اطلاعات فروش دیجیتالی بازی اواخر هفته منتشر خواهد شد.

با قرارگیری فوربیدن وست در رتبه اول، بازی Pokemon Legends: Arceus به رتبه 2 سقوط کرد و فروش آن در هفته ای که گذشت 52٪ کاهش یافت. بازی تازه کنسول نینتندو سوییچ برای سه هفته متوالی در جایگاه اول جدول قرار داشت و همچنان پرفروش ترین بازی سال است. از طرفی با توجه به در دسترس نبودن کنسول های پلی استیشن 5، ممکن است انتظار داشته باشیم که نسخه تازه هورازین با در دسترس قرار گرفتن دستگاه های بیشتر در جدول بالا و پایین گردد. یکی دیگر از بازی های تازه، King of Fighters XV در رتبه 30 است. اثری که بیشترین فروش را با 53 درصد روی پلی استیشن 5 تجربه کرد.

از طرفی انتشار فوربیدن وست هم زمان با عرضه کنسول های پلی استیشن 5 به فروشگاه ها بود که منجر به صعود سایر بازی های این کنسول در جدول شد. اسپایدرمن: مایلز مورالز پس از 90 درصد افزایش فروش، 15 پله صعود نموده و به رتبه دوازدهم رسیده است. در همین حال، Ratchet & Clank: Rift Apart مجددا در جایگاه بیستم قرار گرفته است. بسته اتزیو از مجموعه اساسینر کرید هم با عرضه روی سوییچ به رتبه 21 دست یافت. لازم به ذکر است که با به روزرسانی نسل نهمی سایبرپانک 2077، این بازی با افزایش فروش 271 روبرو شد و به جایگاه 23 جدول راه پیدا کرد.

در ادامه می توانید 10 بازی برتر را در هفته منتهی به 19 فوریه 2022 (30 بهمن 1400) مشاهده کنید.

بازیجایگاه فعلیجایگاه قبلی
هورایزن فوربیدن وست1-
Pokémon Legends: Arceus21
Dying Light 2: Stay Human32
ماریو کارت 8 دلوکس44
فیفا 2253
Animal Crossing: New Horizons65
کال آو دیوتی: ونگارد710
ماینکرفت (نسخه سوییچ)88
ماریو پارتی سوپراستارز97
Just Dance 20221014

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2330

به "هورایزن دومین بازی پرفروش PS5 در هفته نخست؛ جدول فروش هفتگی بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هورایزن دومین بازی پرفروش PS5 در هفته نخست؛ جدول فروش هفتگی بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید