واکنش مثبت بعیدی نژاد به همایش مالی تجاری ایران و انگلیس

به گزارش تور روسیه ارزان، سفیر ایران در لندن با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی-تجاری ظرفیت ها و چشم اندازهای روابط ایران و انگلیس که هفته گذشته در این کشور برگزار گردید، گفت: در دوره ای که کشورمان با شدیدترین تحریم های آمریکا و بالتبع محدودیت های بسیار اقتصادی بانکی روبروست این همایش با استقبال بسیاری روبرو شد و ده ها شرکت ایرانی و انگلیسی برای تعریف همکاری های خود در این جلسه شرکت کردند.

واکنش مثبت بعیدی نژاد به همایش مالی تجاری ایران و انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، حمید بعیدی نژاد با بیان این مطلب در کانال تلگرام خود توضیح داد که این همایش چند نتیجه و پیغام مهم داشت:

اول- ظرفیت شرکت های کوچک و متوسط را باید جدی گرفت. شرکت های کوچک و متوسط برخلاف شرکت های بزرگ حاضرند ریسک بیشتری را در تبادلات بپذیرند چون راحت تر می توانند اینگونه تبادلات را مدیریت نمایند. همین امروز حجم تبادلات شرکت های کوچک و متوسط ایرانی و انگلیسی در حد چند صد میلیون پوند است وظرفیت افزایش بسیار دارد.

دو-ایران دیگر بازار واردات کالاهای کشورهای غربی و اروپایی نیست بلکه ایران ظرفیت های جدیدی برای صادرات کالا و خدمات به انگلیس و کشورهای غربی هم در اختیار دارد.

سه- برای اولین بار در طول تاریخ، یک هیات انگلیسی در مورد همکاری های هسته ای پیشرفته به ایران سفر نموده است. این امر نشان داد که ایران با کشورهای غربی می توانند در حوزه های فناوری پیشرفته ای مانند عرصه نانو، فن آوری ارتباطات، علوم مرتبط با هوش مصنوعی نیز با هم همکاری نمایند.

چهار-بازار کشورهای ثالث به ویژه کشورهای همسایه ایران، می تواند عرصه همکاری های تجاری و مالی شرکت های انگلیسی و ایرانی باشند.

پنج-ایرانیان مقیم با تسهیل ارتباطات دو طرف می توانند یاری بسیاری به افزایش تبادلات تجاری و مالی دو کشور نمایند. کوشش های آنها باید مورد حمایت قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 775

به "واکنش مثبت بعیدی نژاد به همایش مالی تجاری ایران و انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مثبت بعیدی نژاد به همایش مالی تجاری ایران و انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید