پیرهادی خواهان اعاده لایحه مالیات بر ارزش افزوده برای تقویت شوراها شد

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در نامه ای به شورای نگهبان، خواهان اعاده مصوبه اخیر مجلس با نام اصلاحیه لایحه مالیات بر ارزش افزوده شد.

پیرهادی خواهان اعاده لایحه مالیات بر ارزش افزوده برای تقویت شوراها شد

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، محسن پیرهادی، نماینده تهران با بیان این که اصلاحیه لایحه مالیات بر ارزش اضافه کرده که اخیرا توسط مجلس مصوب شد، مغایر با قانون شهرداری هاست، تأکید کرد: طبق بند 16 ماده 71 قانون تشکیلات و انتخابات شوراها، وضع عوارض شهری از وظایف شوراهای اسلامی شهر بوده است؛ همچنین طبق اصل هفتم و یکصد و سوم قانون اساسی؛ شوراهای اسلامی شهر و روستا از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند.

وی اضافه کرد: طبق ماده 53 لایحه مالیات بر ارزش اضافه کرده، اختیار معین عوارض شهری و روستایی به وزارت کشور با همکاری شورای عالی استان ها محول شده است، در حالی که طبق بند 16 ماده 71 قانون تشکیلات و انتخابات شوراها و همچنین بند 8 ماده 45 قانون شهرداری ها، مرجع وضع عوارض شهری، شوراهای اسلامی شهرها هستند.

پیرهادی در ادامه از ارسال نامه ای به اعضای شورای نگهبان برای اعاده مصوبه 99/9/9 لایحه مالیات بر ارزش اضافه کرده اطلاع داد و اعلام کرد: به عنوان رئیس فراکسیون مدیریت شهری و شوراها، پیگیر اعاده وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر به عنوان نهاد مدیریت محلی و مردمی هستم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1678

به "پیرهادی خواهان اعاده لایحه مالیات بر ارزش افزوده برای تقویت شوراها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرهادی خواهان اعاده لایحه مالیات بر ارزش افزوده برای تقویت شوراها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید