پیش بینی قیمت دلار امروز 6 اسفند ، دلار گران شده، ارزان می گردد؟

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، دیروز، فرایند کاهشی قیمت دلار قطع شد و از 24 هزار و 500 تومانی فاصله گرفت. این درحالیست که پس از انتشار اخبار مذاکرات ایران با دو کشور کره جنوبی و ژاپن اعلام شده بود یک میلیارد دلار از دارایی بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد خواهد شد. اما در ادامه امروز ممکن است قیمت دلار چه تغییری کند؟

پیش بینی قیمت دلار امروز 6 اسفند ، دلار گران شده، ارزان می گردد؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: فعالان ارزی اعتقاد دارند در شرایطی که معین نیست در آینده چه اتفاق سیاسی رخ دهد، بهتر است معاملات خود را بر اساس نقاط حمایتی و مقاومتی تنظیم نمایند. در شرایط فعلی، برای معامله گران ارزی مرز 25 هزار تومانی از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که دلار به بالای این مرز بازگردد، سیگنال افزایشی جدیدی به بازار ارسال خواهد شد. دلار در بهمن توانسته بود در کانال 25 هزار تومانی پیشروی کند و حتی در مقطعی به بالای مرز 26 هزار تومانی برود.

در صورتی که دلار به بالای مرز 25 هزار تومانی بازگردد، احتمال شکست خط 26 هزار تومانی وجود خواهد داشت. مرز مقاومتی میان مدت دلار نیز توسط بعضی بازیگران فنی عدد 27هزار و 500 تومانی برآورد شده است.

در واقع کمتر کسی انتظار دارد که اسکناس آمریکایی در امسال به بالای 27 هزار و 500 تومان برود. در مقابل، نیروهای کاهشی بازار اعتقاد دارند، دلار برای قرار دریافت در جهت کاهشی احتیاج دارد که دو حمایت 24هزار و 500 و 23 هزار و 800 تومان را از دست بدهد.

آنها باور دارند در صورت از دست رفتن محدوده 23 هزار و 800 تومانی، دلار می تواند تا میانه کانال 22 هزار تومانی عقب نشینی کند. اسکناس آمریکایی در اواخر دی ماه حتی توانسته بود تا کانال 21 هزار تومانی نزول پیدا کند. در آن هنگام، معامله گران امیدواری زیادی پیدا نموده بودند که با روی کار آمدن دولت جدید بایدن، تحریم ها به سرعت لغو شوند.

با این حال، در یک ماه گذشته، آنها چنین چیزی را مشاهده نکردند و همین مساله موجب شد که قدرت خریداران در بازار بیشتر گردد. بازار برای عقب راندن تقاضا، احتیاج به اخبار سیاسی مثبت دارد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1877

به "پیش بینی قیمت دلار امروز 6 اسفند ، دلار گران شده، ارزان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی قیمت دلار امروز 6 اسفند ، دلار گران شده، ارزان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید