چهارجایگزین مناسب برای نوشیدنی ورزشی

برخلاف نوشیدنی های ورزشی، آب فاقد کالری و شکر است و در ترکیب با یک رژیم غذایی سالم، آب می تواند هر آنچه برای تامین سوخت مورد احتیاج هنگام ورزش احتیاج دارید را در اختیارتان قرار دهد.

چهارجایگزین مناسب برای نوشیدنی ورزشی

از انجمن های سایه دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

نوشیدنی های ورزشی به عنوان محصولی برای تقویت عملکرد ورزشکاران به بازار عرضه می شوند. اما در شرایطی که این نوشیدنی های محبوب حاوی بعضی مواد مغذی مهم هستند که می توانند به بهبود عملکرد انسان یاری نمایند، تنها گزینه موجود برای تامین سوخت مورد احتیاج بدن نیستند.

به بیان دیگر، شما می توانید برای ارائه بهترین عملکرد خود به جای مصرف نوشیدنی های ورزشی بر استفاده از مواد غذایی طبیعی متکی باشید. در ادامه با چند خوراکی خوب که می توانند به تقویت عملکرد ورزشی یاری نمایند، بیشتر آشنا می شویم.

آب

بعضی شرکت های فراوری نماینده نوشیدنی های ورزشی مدعی هستند که محصولات آن ها عملکرد بهتری در هیدراته نگه داشتن بدن نسبت به آب دارد، اما برای بیشتر ورزشکاران آب همچنان می تواند بهترین گزینه باشد. برخلاف نوشیدنی های ورزشی، آب فاقد کالری و شکر است و در ترکیب با یک رژیم غذایی سالم، آب می تواند هر آنچه برای تامین سوخت مورد احتیاج هنگام ورزش احتیاج دارید را در اختیارتان قرار دهد.

کشمش

ورزشکاران به انواعی از کربوهیدرات ها احتیاج دارند که بدن می تواند آن ها را در زمانی کوتاه به انرژی تبدیل کند، به ویژه زمانی که برای مدت زمانی طولانی ورزش می نمایند. گزینه های غذایی بیشماری برای دریافت قند واقعی وجود دارند که بهتر از مواد پالایش شده ای هستند که معمولا در نوشیدنی های ورزشی وجود دارند. کشمش گزینه ای فوق العاده در این زمینه است که سرشار از پتاسیم است.

موز

پتاسیم در فهرست مواد مغذی بسیاری از نوشیدنی های ورزشی واقع شده است. پتاسیم به هیدراتاسیون یاری می نماید و طی عملکرد های عادی بدن مانند تعریق، دفع ادرار می تواند از بدن خارج گردد. بعید است که بدن انسان به واسطه ورزش از پتاسیم تهی گردد. این در شرایطی است که می توانید پتاسیم را به میزان کافی از رژیم غذایی خود دریافت کنید. موز یک منبع خوب برای پتاسیم است.

نمک

سدیم که به واسطه تعریق از بدن دفع گردد، پشتیبانی برای هیدراتاسیون است، اما احتیاجی نیست برای احیای ذخایر الکترولیتی خود یک نوشیدنی ورزشی مصرف کنید، زیرا مقدار سدیم موجود در بیشتر نوشیدنی های ورزشی بسیار کم است. ورزشکارانی که به افزایش مصرف سدیم احتیاج دارند با افزودن مقداری نمک بیشتر به وعده های غذایی خود، مصرف کره بادام زمینی شور می توانند این احتیاج را رفع نمایند.

منبع: فرادید
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 بهمن 1398 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 978

به "چهارجایگزین مناسب برای نوشیدنی ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارجایگزین مناسب برای نوشیدنی ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید