کارشناسان چینی: افزایش تعرفه ها مانع دفاع از منافع ملی نیست

به گزارش تور روسیه ارزان، تهران- خبرنگاران- کارشناسان اندیشکده های چینی معتقدند، با وجود تهدیدهای آمریکا درباره افزایش تعرفه های گمرکی، چین از کرامت ملی و منافع مردم دفاع می نماید.

کارشناسان چینی: افزایش تعرفه ها مانع دفاع از منافع ملی نیست

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

خبرگزاری شین هوا به نقل از کارشناسان اندیشکده های چین در نشست مناسبات تجاری چین و آمریکا گفت، اعمال تعرفه های جدید خلاف خواسته مردم و شرایط موجود است. چین مطمئن است که همه چالش ها را پشت سر خواهد گذاشت.

آمریکا روز آدینه از افزایش 15 درصدی تعرفه های گمرکی(از 10 درصد به 25 درصد) بر کالاهای چینی اطلاع داد اما، پکن با قاطعیت نشان داد که مسائل را نمی توان به وسیله افزایش تعرفه ها حل کرد و همکاری مبتنی بر اصول تنها گزینه پیش روی دو کشور است. چین هیچگاه بر مسایل مهم اصولی مصالحه نخواهد کرد.

به گفته کارشناسان اندیشکده های چین، افزایش تعرفه ها بر سرمایه گذاری دو کشور تاثیر می گذارد اما، به تجارت آمریکا بیشتر لطمه می زند. درواقع، افزایش تعرفه ها نمی تواند روند تقاضای آمریکا برای کالاهای چینی را تغییر دهد. پافشاری واشنگتن بر افزایش تعرفه کالاهای چینی، باعث افزایش قیمت و تورم در آمریکا خواهد شد.

بسیاری از اتحادیه های صنعتی آمریکا با افزایش تعرفه های گمرکی بر واردات از چین به شدت مخالفت کردند و گفتند، افزایش تعرفه ها به 25 درصد به قیمت حدود یک میلیون شغل در آمریکا و افزایش بی ثباتی بازار مالی کشور تمام می گردد.

به گفته چن ونلینگ، اقتصاددان ارشد مرکز مبادلات مالی بین المللی چین، جنگ تجاری که آمریکا به راه انداخت، کارامد نیست. آمریکا می خواست مشکل کسری تجاری را حل بکند اما، کسری تجاری اش با چین، اتحادیه اروپا و سایر کشورها، به جای کاهش افزایش یافت.

کارشناسان چینی با استناد به تاثیر تعرفه های بیشتر بر کالاهای چینی، می گویند، با این حال، آمریکا باید بیشتر کالاها را از چین وارد کند. بیشتر این محصولات چینی، وابستگی چندانی به بازار آمریکا ندارند و چین می تواند آنها را به سایر بازارها روانه کند.

به گفته این کارشناسان، تاثیر این جنگ های تجاری می تواند کل دنیا را درنوردد، چالش های شدیدی برای نظم، مقررات و سیستم های تجاری دنیای ایجاد کند و حتی تاثیری منفی بر توسعه آرام و صلح آمیز دنیا بگذارد.

این کارشناسان تاکید کردند، موضع چین در زمینه حفظ منافع چین و آمریکا در مناسبات تجاری و همکاری دو کشور تغییر نکرده است و طرفین باید مطابق با اصول احترام متقابل و منافع متقابل حرکت و اختلافات خود را با گفت وگو و نه رویارویی حل و فصل نمایند.

آساق**1088**1663**

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 484

به "کارشناسان چینی: افزایش تعرفه ها مانع دفاع از منافع ملی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان چینی: افزایش تعرفه ها مانع دفاع از منافع ملی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید