کاری که گوگل هرگز نمی تواند با اندروید انجام دهد: بیش از 90 درصد کاربران به iOS 14 مهاجرت کردند؛ این آمار برای اندروید 11 چقدر است؟

به گزارش تور روسیه ارزان، یکی از مواردی که در iOS اپل به وضوح دیده می گردد و باعث رجحان این سیستم عامل به اندروید گوگل است؛ حجم بالای به روزرسانی کاربران به آخرین نسخه است.

کاری که گوگل هرگز نمی تواند با اندروید انجام دهد: بیش از 90 درصد کاربران به iOS 14 مهاجرت کردند؛ این آمار برای اندروید 11 چقدر است؟

هر سال، نسخه جدیدی از iOS توسط اپل منتشر می گردد و هر ساله، آخرین به روزرسانی iOS برای آخرین مدل گوشی آیفون معرفی شده در بازار در دسترس است. دیگر مدل های آیفون نیز پس از چند روز می توانند به آخرین نسخه iOS به روزرسانی نمایند.

گزارش موسسه تحلیل گر کسب وکار Mixpanel نشان می دهد اپل دوباره پیروز شده این رکورد خود را تکرار کند؛ چون 90 درصد کاربران iOS تا کنون به iOS 14 ارتقا داده اند.

به گفته Mixpanel، پذیرش و نصب سیستم عامل iOS 14 تا سرانجام مارس نزدیک به 90 درصد بوده است و در چند روز نخستین آوریل ثابت باقی مانده است. iOS 14 در شانزدهم سپتامبر در دسترس عموم نهاده شد و تا اواخر ماه اکتبر، بیش از 50 درصد کاربران اپل آن را نصب نموده بوده که در مقایسه با نصب iOS 13، یک رکورد و فزونی به دست آمده است.

آمارها درباره اندروید 11 چه می گویند؟

در همین حال، اندروید 11 در سال گذشته و پیش از انتشار iOS 14 در دسترس عموم مردم نهاده شد. آمار دقیقی وجود ندارد که چه تعداد کاربر به اندروید 11 ارتقا داده اند ولی گزارش ها این طور نشان می دهد که هنوز بسیاری از کاربراند اندرویدی پیروز نشدند به اندروید 11 ارتقا دهند.

در داشبورد رسمی توزیع اندروید اطلاعات مشخصی درباره تعداد کاربران مصرف نماینده اندروید 11 درج نشده است اما از روی منابع دیگر که یکی از بهترین آن ها Statcounter است؛ می توان فهمید که هنوز حدود 40 درصد کاربران هنوز از اندروید 10 استفاده می نمایند و 20 درصد کاربران به اندروید 9 مجهز هستند. به علاوه، هنوز 14 درصد کاربران مشغول استفاده از اندروید 8 و و 8.1 هستند. حتی تعداد قابل توجهی از کاربران هنوز روی دستگاه های قدیمی خود یک نسخه از اندروید قدیمی تر از اندروید 8 را دارند.

داشبورد رسمی توزیع نسخه های اندروید می گوید که در صدد برطرف مسائل به روزرسانی این سیستم عامل است. این منبع تایید می نماید پس از گذشته 7 ماه از انتشار اندروید 11، هنوز بسیاری از کاربران به آن روی گوشی خود دسترسی ندارند.

این تفاوت میان دو سیستم عامل iOS و اندروید اصلا کم اهمیت نبوده و حتی نمی توان امیدوار بود در آینده ای نزدیک از بین برود. چون همواره دستگاه های اندرویدی بسیار قدیمی هستند که دارند از نسخه های چند سال پیش این سیستم عامل استفاده می نمایند. خیلی بعید است روزی میزان ارتقا به iOS و اندروید نسخه جدید با هم برابر گردد.

اپل در آخرین بیانیه خود درباره توزیع iOS که فوریه بود؛ تایید کرد 86 درصد از دستگاه های اپلی که طی 4 سال گذشته عرضه شدند به iOS 14 ارتقا پیدا کردند و در کل 80 درصد همه دستگاه های اپلی از iOS 14 استفاده می نمایند.

دارندگان دستگاه های iOS 14 در اواخر بهار سال جاری نسخه iOS 14.5 را دریافت می نمایند که باز یک به روزرسانی عظیم دیگر است. نسخه بعدی iOS 14 دارای ویژگی های جذابی مانند باز کردن قفل آیفون با اپل واچ است که به دارندگان آیفون و اپل واچ اجازه می دهد در هنگام پوشیدن ماسک بر چهره، از اپل واچ استفاده نمایند.

پشتیبانی از AirPlay 2 در سرویس Apple Fitness+، پشتیبانی از کنترلر DualSense کنسول بازی پلی استیشن 5 و همین طور کنترل ایکس باکس سری ایکس، ویژگی های تازه ای برای اپل مپس، ایموجی های جدید و پشتیبانی از دو سیم کارت 5G از دیگر ویژگی های iOS 14.5 هستند.

حالا، با وجود این ویژگی بسیار عظیم و متمایز اپل، هنوز دوست دارید درباره فزونی اندروید و iOS بحث کنید؟

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1890

به "کاری که گوگل هرگز نمی تواند با اندروید انجام دهد: بیش از 90 درصد کاربران به iOS 14 مهاجرت کردند؛ این آمار برای اندروید 11 چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاری که گوگل هرگز نمی تواند با اندروید انجام دهد: بیش از 90 درصد کاربران به iOS 14 مهاجرت کردند؛ این آمار برای اندروید 11 چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید