کاغذ ارزان شد؛ چاپخانه ها در سه ماه پایانی سال رونق گرفتند

به گزارش تور روسیه ارزان، نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران از ایجاد رونق کاری در چاپخانه های کشور طی سه ماه انتها سال به دنبال کاهش قیمت کاغذ و افزایش سفارش های ناشران اطلاع داد.

کاغذ ارزان شد؛ چاپخانه ها در سه ماه پایانی سال رونق گرفتند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبنا، بهمن پورمند، نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، با اشاره به شرایط این روزهای چاپخانه ها در تهران گفت: از دو سه ماه پیش که قیمت کاغذ در بازار فرایند کاهشی پیدا کرد بسیاری از ناشران و سفارش دهندگان کارهای چاپی توانستند بار دیگر به بازار برگردند.

وی اضافه نمود: این موضوع موجب ایجاد رونق و چرخش نقدینگی در کار چاپخانه دارانی شد که طی ماه های قبل به دلیل رکود در بازار بیکار شده بودند.

پورمند با بیان اینکه اکنون رکود در چاپخانه ها کمرنگ تر شده است، گفت: این روزها ناشران به دنبال چاپ کتاب های خود برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هستند و همین موضوع به افزایش سفارش کار در چاپخانه ها منجر شده است.

به گفته وی، از سوی دیگر به مناسبت سرانجام سال و شروع سال جدید، حجم زیادی سررسید و تقویم سفارش داده شده که به یاری چاپخانه داران آمده است.

پورمند همچنین به ارزان شدن سایر مواد اولیه اشاره نمود و ادامه داد: خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته در همین موقع که قیمت کاغذ و دیگر مواد اولیه مانند مرکب و زینک بسیار بالا بود، قیمت ها کاهش زیادی داشته و همین موضوع چرخ های صنعت را به حرکت در آورده است.

وی تاکید نمود: خوشبختانه تعدیل قیمت مواد اولیه در حوزه های مختلف چاپ و نشر به نفع صنعت بوده است و امیدواریم شرایطی از سوی دولت و واردنمایندگان ایجاد گردد که قمیت ها ثبات داشته باشند تا بسیاری از فعالان این حوزه بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1010

به "کاغذ ارزان شد؛ چاپخانه ها در سه ماه پایانی سال رونق گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاغذ ارزان شد؛ چاپخانه ها در سه ماه پایانی سال رونق گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید