کسب وکارهای نوپا را دریابید

به گزارش تور روسیه ارزان، نسیم زمانی- اصفهان- خبرنگار: نبود قوانین مدون، اقتصادیات، بیمه، نبود حمایت های همه جانبه، معین نبودن جایگاه در برنامه های اقتصادی، ناشناخته بودن و نداشتن چشم انداز و برنامه جامع ازجمله موانع توسعه کسب وکارهای الکترونیکی و استارت اپ هایی است که با هزاران امید فعالیت خود را شکل داده اند

کسب وکارهای نوپا را دریابید

و این مسائل در حالی وجود دارد که گفته می شود در شرایط فعلی، کسب وکارهای اینترنتی جزو بهترین و پرمنفعت ترین فعالیت ها قرار می گیرند که می توانند جایگزینی مناسب برای درآمدهای نفتی باشند. دراین باره سید کمیل طیبی، استاد اقتصاد بین الملل دانشگاه اصفهان توضیح می دهد.

  1. اهمیت کسب وکارهای الکترونیک در کشور تا چه میزان است؟

وابستگی به منابع نفتی و سوختی و همچنین کسب وکارهای صنعتی تهدیدهایی برای اقتصاد دارد ولی کسب وکارهای الکترونیک خسارتی برای محیط زیست نداشته و در دنیا مورد توجه است. گفتنی است که درآمد و ارزش افزوده این دسته از مشاغل بیش از فروش نفت است.

  • منافع دیگر این نوع از کسب وکارها کدامند؟

این بنگاه ها خلاقیت و کارآفرینی و نوآوری را مورد توجه قرار می دهند که نقش اثرگذاری در اقتصاد کشور و آرام سازی قیمت براساس نوسانات بازار را به همراه دارند. همچنین در کمتر کسب وکارهایی قابلیت بین المللی و منطقه ای در کنار یکدیگر وجود دارد ولی استارت اپ ها این فرصت را فراهم می کنند. درکل بهره گیری از فناوری اطلاعات و نوآوری، کاهش تخریب محیط زیست، منفعت بیشتر نسبت به بهره گیری بالای منابع غیرتجدیدپذیر و مشارکت در فعالیت های بین المللی از ظرفیت های این نوع کسب وکارهای نوین است.

  • چالش مربوط به این عرصه کدام است؟

امروز در حوزه اقتصادی و راه اندازی کسب وکارهای جدید دچار مشکل هستیم، این معضل ناشی از بی توجهی به کسب وکارها و فعالیت های جدید اقتصادی درگذشته است که دوراندیشی و توجه به فناوری ها و آینده نسل ها توسعه پایدار را رقم می زند.

  • راهکارهای شما برای رفع مسائل در این بخش چیست؟

نخست آن که اگر این شرکت ها و مؤسسات در کنار همدیگر قرار بگیرند و فعالیت گروهی داشته باشند بهتر نیازهای خود را بررسی می کنند و باهم افزایی مسائل آنها رفع خواهد شد. همچنین این حرفه ها باید جزو مشاغل قرار گیرند تا این که نیازهای آنها به صورت کلی بررسی و قانون گذاری شود. به علاوه اصلاح قوانین کار و کارگری و تقویت فرهنگ عمومی برای این نوع کسب وکارها مهم و اساسی است و درنهایت این که پیوند بین دانشگاه و صنعت و فعالیت های نوآورانه یک ضرورت غیرقابل انکار و برای فعالیت های اقتصادی لازم است و این موضوع به اشتغال زایی و کارآمدی نیروی انسانی کمک می کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 817

به "کسب وکارهای نوپا را دریابید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب وکارهای نوپا را دریابید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید