رودخانه کوای بانکوک

به گزارش تور روسیه ارزان، رودخانه کوای بانکوک (Bankok River Kwai)، در فاصله 130 کیلومتری از شهر بانکوک قرار گرفته است و یکی از جاذبه‌های زیبای تور تایلند است که در این مقاله بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

رودخانه کوای بانکوک

رودخانه کوای یکی از جاذبه‌های تاریخی تور تایلند است که به سبب پل روی آن شهرت جهانی دارد و در 130کیلومتری غرب بانکوک واقع شده است. شهرت این پل به این علت می‌باشد که در دوران جنگ جهانی دوم، نزدیک به 16 هزار اسیر جنگی متحدان به هنگام ساخت « خط آهن مرگ » بر روی این پل، جان خود را از دست دادند.

در آن زمان ارتش امپراتوری ژاپن، این اسیران را مجبور به ساخت این خط آهن استراتژیک از میان جنگل و رودخانه های خطرناک این منطقه کرده بود. ساخت این پل در سال 1942 آغاز شد و آنطور که تخمین می زدند، 5 سال به طول می انجامید تا تایلند و برمه را با راه آهن به هم متصل کند اما ارتش ژاپن اسیران را وادار کرد که این خط آهن 415 کیلومتری را در طول 16 ماه بسازند با این حال پس از ساخت آن هم تنها 20 ماه مورد استفاده بود و در سال 1945 هم پیمانان آن را بمباران نمودند.

پس از جنگ جهانی دوم، نیروهای متحدان اجساد را در دو قبرستان در نزدیکی رودخانه کوای به خاک سپردند و هر ساله در اولین هفته ماه دسامبر به یادبود این واقعه، در این پل نورافشانی می کنند و نمایشگاه هایی در مورد این واقعه برپاست که در میان گردشگران تور تایلند این کشور هم بسیار محبوب است. بیشتر گردشگران تور تایلند از ایران ممکن است فیلم پل رودخانه کوای را ببینند، اما کمتر کسی اطلاع دارد که این فیلم در تایلند ساخته شده است.

انتشار: 13 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 350

به "رودخانه کوای بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه کوای بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید