سومین نوزاد مقاوم به ویروس ایدز در راه است

به گزارش تور روسیه ارزان، محقق چینی که چندی پیش موفق به تولد دوقلوهایی شده بود که با روش اصلاح ژنتیکی به وجود آمده اند، هم اکنون از بارداری دوم اطلاع داد.

سومین نوزاد مقاوم به ویروس ایدز در راه است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، چند روز پیش یک خبر جنجالی به گوش رسید که یک دانشمند چینی ادعا کرد موفق به تولد نوزادانی شده است که با روش اصلاح ژنتیکی به وجود آمده اند.

حال این پزشک مدعی شده است که سومین نوزاد نیز در راه است.

دکتر جیانکوی هه (Jiankui He) اظهار کرد که بارداری اصلاح ژنی دوم در مراحل مقدماتی خود است و به زمان احتیاج است که از صحت آن اطمینان حاصل گردد.

این پزشک چینی پس از اینکه با استفاده از فناوری کریسپر و رفع کردن ژن CCR5 gene، اصلاحاتی در رحم به وجود آورد، موفق شد در اوایل این ماه، دو نوزاد دختر دوقلو به دنیا بیاورد.

ژن CCR5 ویروس نقص ایمنی بدن (اچ آی وی)، عامل ایجاد عفونت ایدز را از بین برده و کاری می نماید که بدن جنین در برابر این بیماری ها مصون باشد.

دکتر هه و گروه پژوهشی وی در دانشگاه علم و فناوری جنوب(SUSTech) چین، از فناوری کریسپر برای حذف ژن CCR5 استفاده کردند تا نوزادانی مقاوم در برابر ایدز به دنیا بیاورند.

دکتر هه در مصاحبه ای که در روز چهارشنبه داشت، از انجام این پروژه تحقیقاتی احساس غرور و افتخار نموده و گفت: من باور دارم که این آزمایش می تواند به خانواده ها و فرزندان یاری کند. من هم درد این گونه افراد را احساس می کنم و قصد دارم مسئولیت خود را در این باره انجام دهم.

در این آزمایش در مجموع 8 زوج که تنها یکی از این زوج ها مبتلا به ایدز بودند، شرکت کردند.

لازم به ذکر است استفاده از روش اصلاح ژنی در انگلستان، آمریکا و بسیاری دیگر از نقاط دنیا ممنوع است.

بنا بر اظهارات محقق چینی این پروژه، باید مراقبت های زیادی برای تولد نوزاد بارداری دوم نیز صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 166

به "سومین نوزاد مقاوم به ویروس ایدز در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین نوزاد مقاوم به ویروس ایدز در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید