تلاش هند برای دست یابی به واکسن کرونا

به گزارش تور روسیه ارزان، هند به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان واکسن در جهان که همه ساله تعداد زیادی واکسن های مختلف از قبیل فلج اطفال، مننژیت، ذات الریه، روتاویروس، سرخک و اوریون تولید می کند، تلاش گسترده ای برای تولید واکسن کرونا آغاز کرده است.

تلاش هند برای دست یابی به واکسن کرونا

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته اظهار داشت که این کشور مشغول همکاری با هند برای تولید واکسن کرونا است.

هند و آمریکا بیش از سه دهه است که دارای همکاری های بین المللی برای تولید واکسن های بیماری های مختلف می باشد. دو کشور دارای سابقه همکاری برای تولید واکسن بیماری هایی چون تب دِنگی یا دانگ، بیماری های روده ای، سل و آنفلوانزا هستند.

اکنون بیش از شش شرکت داروسازی هند مشغول تحقیق بر روی واکسن کرونا می باشند.

یکی از این شرکت ها موسسه سروم است. این موسسه بزرگ ترین مرکز از نظر مقدار تولید شده و فروش واکسن در جهان است. این شرکت هر سال بیش از یک و نیم میلیارد واکسن تولید می کند. موسسه سروم دارای یک شعبه مرکزی در شهر پونا واقع در جنوب هند و دو شعبه دیگر در کشورهای جمهوری چک و هلند می باشد.

این شرکت حدود 20 واکسن را به 165 کشور جهان صادرمی کند. حدود 80 درصد واکسن های شرکت سروم صادر می شوند و با قیمت متوسط 50 سنت در هر واکسن، از جمله ارزان ترین ها در جهان محسوب می شوند.

اکنون این شرکت هندی در حال همکاری با شرکت آمریکایی کودا جنیکس برای تولید واکسن ویروس کرونا است.

ادار پونوالا رییس شرکت سروم گفت: ما در حال آمادگی برای آزمایش این واکسن بر روی حیوانات تا پایان ماه جاری (آوریل) هستیم. تا پایان ماه سپتامبر ما خواهیم توانست این واکسن را بر روی انسان ها آزمایش کنیم.

شرکت سروم همچنین در حال همکاری با دانشگاه آکسفورد برای تولید گسترده یک واکسن ضد کرونا است که توسط محققان در این دانشگاه تولید شده است.

آزمایش های بالینی این واکسن در روز پنجشنبه در انگلیس آغاز شد. محققان امیدوارند در صورتی که نتایج این آزمایش ها موفقیت آمیز باشد، بیش از یک میلیون واکسن تا پایان ماه سپتامبر تولید کنند.

شرکت های داروسازی و واکسن سازی هند دارای ظرفیت تولید خوبی برای تولید واکسن های جدید هستند. شرکت سروم به تنهایی دارای ظرفیت مازاد 400 تا 500 میلیون واکسن است.

مدیر کل این شرکت گفت: ما دارای ظرفیت لازم هستیم زیرا برای گسترش ظرفیت خود سرمایه گذاری کرده ایم.

شرکت باهارات بایوتک از جمله شرکت های داروسازی دیگر هند است که با دانشگاه وینسکنسین مادیسون و شرکت آمریکایی فلوجن برای تولید 300 میلیون واکسن کرونا وارد همکاری شده است.

سایر شرکت های هندی مانند زایدوس کادیلا، بیولوجیکال ای، ایندین ایمیونولوجیکال و مین واکس هر کدام در مراحل مختلف تولید واکسن برای بیماری کرونا هستند.

تب شدید، سردرد و حالت تهوع از علائم ابتلا به ویروس نیپا است. در صورت کنترل نشدن علایم بیماری، فرد مبتلا می تواند با مرگ روبرو شود. واکسن مخصوص برای پیشگیری از این بیماری هنوز کشف نشده است.

در حال حاضر چندین دارو برای درمان کرونا در مرحله آزمایش قرار گرفته است. از جمله این داروها لوپیناویر و ریتوناویر است که پیش از این برای بیماران مبتلا به ایدز مورد استفاده قرار می گرفت.

داروهای در حال تولید و تحت آزمایش دیگر برای درمان کرونا شامل لرون لیماب برای مراحل اولیه این بیماری و فاوی پیراویر یا اویجان می شوند.

هند نقش انسان در تولید ویروس کرونا را بررسی می کند

هند اعلام کرده است که تمام جنبه های ویروس کرونا را مطالعه می کند. همچنین سازمان های اطلاعاتی و امنیتی این کشور اعلام کرده اند که آن ها جنبه نقش انسان در تولید ویروس کرونا در آزمایشگاه را بررسی می کنند.

مقامات هندی گفتند: تمام جنبه ها از جمله یک جنگ بیولوژیکی، آزمایش واکسن و یا یک واقعه طبیعی در خصوص منشاء ویروس کرونا در حال بررسی است. شورای مرکزی امنیت ملی هند در جریان این مشورت ها و تحقیقات قرار گرفته است.

یک مقام اطلاعاتی هند گفت: با توجه به انتشار گزارش های مختلف در خصوص آزمایشگاهی بودن منشاء ویروس کرونا، ما تحقیق در خصوص تمام جنبه ها را آغاز کرده ایم. هنوز هیچ مدرک قانع کننده ای که نشان دهند این ویروس در آزمایشگاه تولید شده است وجود ندارد.

مقامات هندی همچنین اظهار داشتند که دهلی نو از نزدیک اتهامات مختلف علیه چین از جمله شکایت 20 تریلیون دلاری علیه مقامات چین در دادگاه آمریکا را دنبال می کنند.

اگرچه نتیجه تحقیقات علمی اجرا شده در مجلات معتبر پزشکی نشان داده اند که در ساختار ویروس کرونا هیچ نشانه ای از دستکاری انسان دیده نمی شود اما برخی محققان از جمله لوک مونتاگنیر دانشمند فرانسوی برنده جایزه نوبل در خصوص منشاء ویروس کرونا سوالاتی مطرح کرده اند.

بیماری جدید کرونا با نام کووید19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1310

به "تلاش هند برای دست یابی به واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش هند برای دست یابی به واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید