استقبال ایران از ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها و اقدامات زورمداران و یکجانبه به یونیدو

به گزارش تور روسیه ارزان، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمانهای بین المللی در وین و رئیس هیئت اعزامی به هجدهمین کنفرانس عمومی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد که در ابوظبی برگزار گشت، با اعلام انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون رئیس کنفرانس از گروه آسیا در شروع این اجلاس و همچنین انتخاب مجدد ایران به عنوان یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه یونیدو برای یک دوره دیگر، گفت: یکی از مباحث مهمی که در رابطه با نشست سال جاری کنفرانس عمومی یونیدو قابل توجه است، ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها و اقدامات زورمدارانه یکجانبه در این سازمان و اسناد آن است.

استقبال ایران از ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها و اقدامات زورمداران و یکجانبه به یونیدو

به گزارش خبرنگاران کاظم غریب آبادی اضافه کرد: با وجود اینکه مهمترین مأموریت یونیدو توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه می باشد، اما به دلیل مقاومت کشورهای غربی، به چالش های فراروی کشورهای در حال توسعه بویژه اعمال تحریم ها و اقدامات زورمدارانه یکجانبه علیه بیش از 25 کشور عضو این سازمان، پرداخته نشده است.

غریب آبادی گفت: در جلسات آماده سازی این دور از کنفرانس عمومی یونیدو در وین، جمهوری اسلامی ایران با همراهی و حمایت چندین کشور دیگر، بر ضرورت طرح موضوع تحریم ها و پرهیز از آن در سند نهائی کنفرانس تأکید کردند.

وی ادامه داد: در نتیجه، بعد از مذاکرات متعدد و طولانی، یکی از بندهای بیانیه ابوظبی به این موضوع اختصاص یافت. در این بند، آمده است: از کشورها قویا درخواست می گردد تا از اعمال هرگونه اقدامات یکجانبه اقتصادی، اقتصادی و تجاری که در مطابقت با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد قرار ندارند و مانع دستیابی کامل به توسعه اقتصادی و اجتماعی به ویژه در کشورهای در حال توسعه می شوند، خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 910

به "استقبال ایران از ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها و اقدامات زورمداران و یکجانبه به یونیدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ایران از ورود ادبیات مخالفت با تحریم ها و اقدامات زورمداران و یکجانبه به یونیدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید