اشرف غنی: باید با پیامدهای خروج آمریکایی ها از افغانستان به تعامل بپردازیم

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس جمهور افغانستان بامداد شنبه در کنفرانس خبری گفت که این کشور باید با پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به تعامل بپردازد.

اشرف غنی: باید با پیامدهای خروج آمریکایی ها از افغانستان به تعامل بپردازیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بامداد شنبه (به وقت تهران) گفت که کاملا متقاعد شده ام که تصمیم خروج نیروهای آمریکایی فصل جدیدی را در روابطمان با واشنگتن آعاز خواهد کرد و این اقدام به معنای شانه خالی کردن از افغانستان نیست.

وی که در کنفرانس خبری پس از دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صحبت می کرد، با اشاره به این موضوع که سفارت آمریکا در کابل به فعالیت های خود ادامه خواهد داد، اضافه کرد: رئیس جمهور بایدن ادامه ارائه کمک های انسانی و اقتصادی به افغانستان را مورد تاکید قرار داده است.

رئیس جمهور افغانستان از طالبان خواست تا درگیری ها را متوقف کرده و وارد فرایند سیاسی شوند.

اشرف غنی اضافه کرد: به تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان احترام می گذاریم و این تصمیمی حاکمیتی بوده و ما افغانستانی ها باید با پیامدهای این موضوع به تعامل بپردازیم.

روز گذشته هم یک مقام آمریکایی خبر داد که طی دو هفته آینده بخش عمده ای از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی اضافه کرد که واشنگتن 650 نظامی در افغانستان برای حمایت از دیپلمات ها باقی خواهد گذاشت.

فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه شنبه گذشته خبر داد که عملیات خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بیش از 50 درصد تکمیل شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2017

به "اشرف غنی: باید با پیامدهای خروج آمریکایی ها از افغانستان به تعامل بپردازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرف غنی: باید با پیامدهای خروج آمریکایی ها از افغانستان به تعامل بپردازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید