امیرعبداللهیان: سند همکاری 20 ساله تدوین می گردد، مادورو به تهران می آید

به گزارش تور روسیه ارزان، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره رایزنی اش با همتای ونزوئلایی خود، گفت: مصاحبه های مهمی با یکدیگر داشتیم و توافق کردیم نقشه راه همکاری های 20 ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم.

امیرعبداللهیان: سند همکاری 20 ساله تدوین می گردد، مادورو به تهران می آید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با همتای ونزوئلایی خود گفت: مصاحبه های مهمی با یکدیگر داشتیم و توافق کردیم نقشه راه همکاری های 20 ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم.

وی افزود: قبل از خاتمه امسال کمیسیون مشترک مالی در تهران برگزار خواهد شد و ما در جریان این نشست، این سند را پاراف خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان توضیح داد: در آینده نزدیک سفر مادورو به تهران را خواهیم داشت.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه روابط دو کشور جهت رو به رشدی را طی می نماید، گفت: ما در تمامی زمینه های فنی، مالی تجاری، علم و فناوری، معدن و انرژی در سال های اخیر توافقات خوبی داشتیم. مایل هستم اعلام کنم جمهوری اسلامی ایران از مردم ونزوئلا و نهاد های قانونی حمایت می نماید و سیاست امریکا در قبال مردم ونزوئلا را غیرقابل سازنده می دانیم.

وی بعلاوه با تاکید براینکه دستگیری یکی از دیپلمات ونزوئلا را راهزنی می دانیم، گفت: ما در جهت همکاری های دوجانبه در مرحله ای قرار داریم که کالا های ایرانی در شهر های مختلف ونزوئلا در دستررس مردم قرار گرفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید نمود: زمینه ها برای سرمایه گذاری در ایران هم فراهم شده که جزئیات آن به تدریج اعلام می گردد.

امیرعبداللهیان گفت: برای بخش خصوصی، ونزوئلا یک فرصت برای توسعه همکاری های دوجانبه است و در تمام حوزه ها بخش خصوصی می تواند وارد همکاری گردد.

روابط ایران و ونزوئلا راهبردی است

به گزارش مهر، فلیکس پلاسنسیا گونسالس وزیر امور خارجه ونزوئلا هم در این نشست خبری، خطاب به حسین امیرعبداللهیان گفت:جناب آقای وزیر برای من باعث افتخار است که در تهران باشم و این شهری است که آن را دوست داریم و انگار در منزل خودمان هستیم!

وی با بیان اینکه سفر به ایران اولین سفر خارجی من است، اضافه نمود: ایران دوست راهبردی برای دولت، مردم و رئیس جمهور ونزوئلا است.

گونسالس با اشاره به ملاقات او با رئیس جمهور کشورمان، گفت: امروز برنامه کاری مهمی داشتیم. مفتخرم اعلام کنم که صبح امروز جناب رئیسی من را به حضور پذیرفتند.

وی با بیان اینکه همکاری های دو کشور به نفع هردو کشور، است، اضافه نمود: برنامه 20 ساله مشترک قطعا ابزاری برای سازندگی ملت های ما است.

وزیر امور ونزوئلا با اعلام اینکه قبل از خاتمه امسال، کمیسیون مشترک را در تهران بزگزار می کنیم، تاکید نمود: در کمیسیون مشترک در تهران جمع خواهیم شد و برنامه را تنطیم می کنیم و باید بلافاصله آن را آغاز کنیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا خطاب به رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، گفت: از فرمایشات جنابعالی در محکومیت نقض حقوق مردم ونزولا تشکر می کنم. فردی که ربوده شده، عضو هیئت دولت ملی برای مذاکره با اپوزیسون بوده است که مورد آدم ربایی قرار گرفته است و ما آن را محکوم می کنیم.

گونسالس در عین حال بیان کرد: کشوری هستیم که مداخله خارجی را نمی پذیریم.

وی بعلاوه گفت: از دولت صربستان برای برگزاری 60 امین سالگرد تاسیس جنبش عدم تعهد تشکر می کنم.

وزیر امور ونزوئلا با بیان اینکه آرزوی سلامتی مادورو برای ملت ایران را تسلیم کنم، گفت: ملت ایران دارای هفت هزار سابقه است و تجربه زیادی در مقاومت دارد و مایل هستیم از ملت ایران یاد بگیریم و می خواهیم هماهنگ با شما آینده ای بر اساس احترام به حقوق بین الملل و همکاری و تحمل یکدیگر و همه شمولی بسازیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2159

به "امیرعبداللهیان: سند همکاری 20 ساله تدوین می گردد، مادورو به تهران می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: سند همکاری 20 ساله تدوین می گردد، مادورو به تهران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید