انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه برای برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی مابین دانشگاه تهران، مرکز آنالیز های راهبردی ریاست جمهوری و اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء، در دانشگاه تهران منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه برای برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، این تفاهم نامه همکاری سه جانبه به منظور برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی کوتاه مدت و میان مدت و با هدف یاری به تعالی حکمرانی در کشور، به وسیله آقایان دکتر سید محمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران، دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز آنالیز های راهبردی ریاست جمهوری و دکتر ساسان زارع رئیس هیأت مدیره اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء، امضا و مبادله شد.

بر اساس این تفاهم نامه، دوره های آموزشی حکمرانی در بستر مجازی یا کلاس های حضوری با تدریس اساتید دانشگاه و با استفاده از ظرفیت های مرکز آموزش های آزاد دانشگاه تهران، اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء و مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران برگزار می گردد.

برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مسائل مبتلابه کشور با موضوع حکمرانی از دیگر محور های این تفاهم نامه است. مرکز آنالیز های راهبردی ریاست جمهوری نیز ضمن حمایت مادی و معنوی از فرآیند برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی، با فراهم کردن بستر های لازم برای همکاری دانش پذیران دوره های حکمرانی در تیم های مطالعاتی این مرکز، در این تفاهم نامه مشارکت دارد.

آقای دکتر سید محمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران در نشست انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه، با اشاره به طراحی و پیگیری ایده راه اندازی دانشکده حکمرانی به عنوان دانشکده ای میان رشته ای، گفت: مطالعه اولیه برای راه اندازی دانشکده حکمرانی اجرا شده و مأموریت های این دانشکده را طراحی و تدوین نموده ایم.

سرپرست دانشگاه تهران افزود: در ایده راه اندازی دانشکده حکمرانی در پی این هستیم تا مجموعه ای از رشته ها را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که دربرگیرنده انواع و اقسام حکمرانی مانند حکمرانی کشاورزی، صنعتی، شهری و … باشد، ایجاد کنیم و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی یک حوزه تخصصی مانند کشاورزی با شرایط و ضوابطی برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر بتوانند در رشته حکمرانی مرتبط با تحصیلات مقطع کارشناسی خود ادامه تحصیل دهند.

دکتر مقیمی، هدف از برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی و در گام بعد طراحی و ایجاد رشته های حکمرانی را درهم آمیختن مهارت فنی و تئوریک با مهارت های مدیریتی و تربیت مدیرانی در تراز نظام اسلامی دانست.

دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس مرکز آنالیز های راهبردی ریاست جمهوری نیز در این نشست، مطرح نمود: در دانشگاه ها سعی نموده ایم بعد فنی و تئوریک موضوعات را خوب پوشش دهیم، ولی در بحث آموزش مهارت های مدیریتی کمتر توجه شده است. در دوره های حکمرانی که قرار است برگزار گردد، امیدواریم دانشگاه تهران با استفاده از ظرفیت کل کشور بتواند به جبران این خلا یاری کند.

آقای خیاطیان با استقبال از برنامه ساختارمند دانشگاه تهران برای تربیت افراد موثر در حوزه حکمرانی، ابراز امیدواری کرد: با نقش آفرینی جدی دانشگاه تهران بتوانیم برای جبران خلاهایمان در حکمرانی، هم در الگوسازی و پیاده سازی و اجرا و هم در تربیت افراد متخصص، متعهد و صاحب دانش و توان مدیریتی، قدم های مثبتی برداریم.

بعلاوه در این نشست، دکتر علی اصغر پورعزت، رئیس انجمن مدیریت دولتی ایران نیز درباره ایده راه اندازی دانشکده حکمرانی، گفت: مسائل اجتماعی ما متعهد به مرز های رشته ای نیستند، بنابراین مجبور هستیم بین رشته ای حرکت کنیم، که این موضوع در دانشکده حکمرانی قابل پیگیری است. بعلاوه به نظر می رسد فعالیت های پژوهشی در این دانشکده باید معطوف به حل مسأله و در راستای پاسخگویی به یک سؤال جامعه باشد.

دکتر ساسان زارع، رئیس هیأت مدیره اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء نیز به تشریح ظرفیت های این اندیشکده در حوزه مشارکت در برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی پرداخت.

در خاتمه این نشست، تفاهم نامه همکاری بین دکتر سید محمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران، دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز آنالیز های راهبردی ریاست جمهوری و دکتر ساسان زارع رئیس هیأت مدیره اندیشکده سیاست پژوهی منابع انسانی اسماء مبادله شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2206

به "انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه برای برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه برای برگزاری دوره های آموزشی حکمرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید