اولین آزمون برای محک سرمربی پرافتخار، آیا بنا همان مربی پیروز است؟

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، محمد بنا پس از بازیهای المپیک 2012 لندن و خلق بزرگترین افتخار ورزش ایران در اقدامی قابل پیش بینی از ادامه همکاری با وزیر ورزش پیشین و سرپرست قبلی فدراسیون کشتی خودداری کرد و به رقم تمامی وعده های مسئولان سیاسی و ورزشی کشور، عطای ماندن و ادامه کار در اوج مسائل اقتصادی و مدیریتی را به لقایش بخشید.

اولین آزمون برای محک سرمربی پرافتخار، آیا بنا همان مربی پیروز است؟

دوران خانه نشینی محمد بنا حدود یکسال به طول انجامید، اما او در همین مدت نیز همیشه نشان داد تمام فکر و ذهنش، کشتی فرنگی و شاگردانش است که بعد از او در هاله ای از ابهام و بلاتکلیفی، چشم به روزهای روشن آینده داشتند.

داستان هر چه که بود، نشست اخیر رسول خادم سرپرست فدراسیون و محمد بنا با نتایج مثبتی همراه شد و او قبول کرد با تمکین و احترام به اصل رقابتهای انتخابی که شورای فنی و فدراسیون تاکید فراوانی بر آن داشتند، دوباره وارد میدان عمل گردد.

آنچه مسلم است توقع جامعه کشتی و اهالی ورزش کشور از محمد بنا و همکارانش که بزودی معرفی خواهند شد، زیاد است و مطمئنا وی با مسئولیتی سنگین تر از گذشته روبرو خواهد شد. مسئولیتی که امروز سنگینی آن با توجه به نتایج درخشان او و شاگردانش در بازیهای آسیایی و جام دنیای و همچنین رقابتهای دنیای و المپیک لندن صد چندان شده و مطمئنا حفظ و تکرار آن کار چندان ساده ای نخواهد بود.

برای درک بهتر این مساله، بد نیست کمی به عقب برگردیم. ناکامی بزرگ کشتی ایران در بازیهای المپیک 2008 پکن باعث شد محمدرضا یزدانی خرم رئیس وقت فدراسیون دوباره از محمد بنا برای حضور در راس امور تیم ملی کشتی فرنگی دعوت کند و او نیز به محض حضور در مسئولیت جدید توانست ایران را در مسابقات دنیای 2009 با یک مدال طلا و سه مدال برنز به مقام دوم دنیا برساند. این نخستین بار بود که کشتی فرنگی ایران روی سکوی دنیای قرار می گرفت و جالب اینکه پنج کشتی گیر از هفت ملی پوش تیم اعزامی نیز برای نخستین بار در مسابقات دنیای به میدان می رفتند!

بنا در جام دنیای 2010 ارمنستان هم درخشید و توانست تیم ملی کشتی فرنگی ایران را برای نخستین بار قهرمان جام دنیای کند. نتایج طلایی محمد بنا و شاگردانش همچنان ادامه داشت و تیم ایران کمی بعد با کسب چهار مدال طلا و یک برنز، قهرمان بازی های آسیایی 2010 گوانگ جو شد. این عنوان بهترین نتیجه کشتی فرنگی ایران در تاریخ بازیهای آسیایی پس از آسیایی 1974 تهران بود.

شاگردان بنا در جام دنیای 2011 مینسک بلاروس و 2012 سارانسک روسیه هم پیروز به کسب عنوان قهرمانی شدند تا بدین ترتیب محمد بنا در کسب قهرمانی متوالی در رقابتهای جام دنیای، هت تریک کند. البته نوار قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در جام دنیای 2013 تهران قطع شد و تیم متحول شده ایران در غیبت محمد بنا با ترکیبی نسبتا جوان و نه چندان آماده با قبول شکستی سنگین از روسیه به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

سال جاری هم با توجه به تقویم فدراسیون دنیای کشتی (فیلا) مهمترین میدان پیش روی محمد بنا بعد از بازگشت به تیم ملی، رقابتهای جام دنیای 2014 روسیه است که طی روزهای 26 و 27 بهمن ماه سال جاری در شهر سرد و برفی تیومن برگزار می گردد.

طبیعی است محمد بنا که تاکنون در سه دوره متوالی رقابتهای جام دنیای با قهرمانی همراه بوده کار سخت و دشواری پیش رو دارد، بویژه آنکه بعضی از چهره های نامدار و بزرگ کشتی فرنگی نیز بنا به دلیلی از سیستم همیشگی تمرینات آماده سازی دور بودند و زمان احیا و به اوج رسیدن آنان بسیاری محدود است.

سوال بزرگی در ذهن اهالی کشتی بوجود می آید که آیا محمد بنا می تواند با توجه به دوری از عرصه ملی و از دست دادن زمان کافی برای تکرار افتخارات قبل در جام دنیای 2014 روسیه بدرخشد یا خیر؟ بدیهی است شهر تیومن روسیه محل آزمون بزرگ و مهمی برای آقای خاص کشتی ایران است که دوباره سکان راهنمایی تیم ملی را در دست گرفته و باید همانی باشد که بر قله افتخار المپیک 2012 لندن تکیه زد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 725

به "اولین آزمون برای محک سرمربی پرافتخار، آیا بنا همان مربی پیروز است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین آزمون برای محک سرمربی پرافتخار، آیا بنا همان مربی پیروز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید