باید عوارض پسماند برای یاری به شهر تهران در اختیار شهرداری قرار گیرد

به گزارش تور روسیه ارزان، شهر: معاون اول رئیس جمهوری گفت: در حال حاضر عوارض پسماند از مردم گرفته می گردد و در اختیار وزارت کشور و محیط زیست قرار می گیرد که باید این عوارض برای یاری به شهر تهران در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد.

باید عوارض پسماند برای یاری به شهر تهران در اختیار شهرداری قرار گیرد

به گزارش خبرنگار شهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های سازمان مدیریت پسماند و بازدید از مجتمع دفن زباله آرادکوه در جمع خبرنگاران گفت: موضوع پسماند به یکی از دغدغه های اصلی در شهرهای عظیم کشور تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: این موضوع در شهرهای شمالی کشور شرایط سخت تری را به وجود آورده و مردم ساکن این مناطق از این موضوع به شدت ناراضی شده اند که باید با توسعه طرح های زباله سوز و تبدیل زباله به برق از این مزیت استفاده نموده و این معضل را حل کرد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در شهرهای نوشهر و ساری کارخانه های زباله سوز به بهره برداری رسیده است اضافه کرد: شهر تهران شرایط خاصی دارد که باید با اتخاذ تدابیری به توسعه اینگونه مجتمع ها در شهر تهران یاری کرد.

جهانگیری ادامه داد: در 50 سال گذشته پسماند و زباله های شهری در منطقه آرادکوه روی هم انباشته شده اند و این معضل و همچنین فراوری گاز متان حاصل از این کوه های پسماند تبدیل به یکی از دغدغه های جدی پایتخت شده که باید برای رفع این مشکل تدابیر لازم اندیشیده گردد.

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت توسعه کارخانه های زباله سوز در کشور تأکید و توضیح داد: در حال حاضر عوارض پسماند از مردم گرفته می گردد و در اختیار وزارت کشور و محیط زیست قرار می گیرد که باید این عوارض برای یاری به شهر تهران در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد.

جهانگیری همچنین به مذاکرات صورت گرفته با طرف های خارجی برای حل مشکل کوه های زباله در کشور اشاره نمود و گفت: پس از تحریم های آمریکا این طرح ها و مذاکرات کنار گذاشته شد اما شهرداری کارهای مطالعاتی کاملی در این زمینه انجام داده است که می تواند به بهره برداری رسیده و مسائل مردم تهران، کهریزک و ری رفع گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1918

به "باید عوارض پسماند برای یاری به شهر تهران در اختیار شهرداری قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید عوارض پسماند برای یاری به شهر تهران در اختیار شهرداری قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید