آنالیز عکس های دیمیتری ارماکوف از گیلان

به گزارش تور روسیه ارزان، به مناسبت انتشار کتاب گیلان عصر قاجار به روایت دیمیتری ارماکوف، به تلاش مهرداد اسکویی و هادی میرزانژاد موحد، ششصد و هفتمین شب از شب های بخارا به دیمیتری ایوانوویچ ارماکوف اختصاص دارد.

آنالیز عکس های دیمیتری ارماکوف از گیلان

به گزارش خبرنگاران، این برنامه در ساعت پنج بعدازظهر روز یکشنبه سوم خردادماه 1400 در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

دیمیتری ایوانویچ ارماکوف (Dimitri Ivanovich Ermakov) در سال 1846 میلادی به دنیا آمد. محل تولد وی به درستی معین نیست، اما به احتمال زیاد شماخ (Shemakhi) در نزدیکی باکوست.

او با هدایت و توجه ویژه پدرش در سال 1860 در مدرسه توپوگرافی آنانوری (Ananuri) تحصیل و کسب مهارت کرد. هم چنین به وسیله پدرش به محافل سطح بالای جامعه گرجستان راه یافت و با معماران، نقاشان، باستان شناسان و انسان شناسان روابط محبت آمیز ای برقرار کرد. بر اساس شواهد، ارماکوف از سال 1860 فعالیت عکاسی اش را شروع کرد و در سال 1867 موقعیتش را در صندلی عکاس حرفه ای تثبیت نموده بود.

وی در نمایشگاه های بین المللی بسیاری شرکت کرد و در طول زندگی اش 36 جایزه عظیم عکاسی را از نمایشگاه هایی که داخل و خارج از روسیه برگزار گردید، دریافت کرد. این عکاس عظیم و نامی به سال 1916، در هفتاد سالگی چشم از دنیا فرو بست.

کتاب گیلانِ عصر قاجار در عکس های دیمیتری ارماکف، در برگیرندۀ 246 عکسِ ثبت شده توسط وی از شمال ایران در محدوده استان گیلان تا حوالی قزوین است.

در این شب، گریگول برادزه، لیکا ماماتساشویلی، نیکول ناخوتسریشویلی، ایرینا کوشوریدزه، روبرت واهانیان، ناصر فکوهی، احمد چایچی، مهرداد اسکویی و هادی میرزانژاد موحد درباره وجوه گوناگون زندگی و آثار دیمیتری ارماکوف سخنرانی خواهند کرد.

شب دیمیتری ارماکوف در نشانی های زیر پخش می گردد:

Telegram.me/bukharamag

Instagram.com/bukharamag

www.bukharamag.com

facebook.com/bukharamagzine

aparat.com/bukharamag

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1985

به "آنالیز عکس های دیمیتری ارماکوف از گیلان" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز عکس های دیمیتری ارماکوف از گیلان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز عکس های دیمیتری ارماکوف از گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید