بورل: اقدامات ترکیه در لیبی و سوریه با منافع اروپا همخوانی ندارد

به گزارش تور روسیه ارزان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز آدینه گفت که اقدامات ترکیه در لیبی و سوریه با منافع اروپا همخوانی ندارد.

بورل: اقدامات ترکیه در لیبی و سوریه با منافع اروپا همخوانی ندارد

با ما سفر کنید و با تور بهار اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز آدینه گفت که خاورمیانه و ترکیه بارزترین چالش های این اتحادیه برای سال 2021 به شمار می آیند.

وی در ادامه سخنانش گفت که دخالت ترکیه در لیبی و سوریه با منافع امنیتی اروپا همخوانی ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه نمود که ادامه عملیات حفاری ترکیه در شرق دریای مدیترانه شرایط بسیار منفی بوجود آورده است.

بورل هشدار داد در صورتی که شرایط وخیم تر گردد اتحادیه اروپا مجبور خواهد شد تا اقدامات محکمتری علیه ترکیه اتخاذ کند.

تنش ها میان ترکیه و کشورهای اروپایی طی ماه های اخیر روندی افزایشی داشته و اروپا تهدید نموده است در صورتی که آنکارا به کاهش تنش ها نپردازد با تحریم های این اتحادیه روبرو خواهد شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اخیرا گفته بود که از تصمیم اتحادیه اروپا و آمریکا برای اعمال تحریم علیه ترکیه ناامید شده است.

وی گفته بود که از اتحادیه اروپا انتظار داشتیم تا به عهد خود درباره عضویت کامل ترکیه در این اتحادیه که سال هاست به تاخیر افتاده عمل کند نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد.

از سوی دیگر، وزارت خزانه داری آمریکا هفته پیش از تحریم رئیس صنایع دفاعی ترکیه اطلاع داد و طی آن صنایع دفاعی ترکیه و ابراهیم دمیر رئیس آن تحریم شدند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در این زمینه اعلام نمود، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی روسبرون اکسپورت و خرید سامانه اس-400 تحت تحریم های برآمده از قانون موسوم به کاتسا نهاده شد.

در واکنش به این اقدام آمریکا، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه ضمن محکوم کردن تحریم این کشور، گفت که این تحریم ها، بنیان ائتلاف و اتحاد بین دو طرف را لرزانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1703

به "بورل: اقدامات ترکیه در لیبی و سوریه با منافع اروپا همخوانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: اقدامات ترکیه در لیبی و سوریه با منافع اروپا همخوانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید