تامین مایحتاج عمومی شب عید در دستور کار

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در جلسه ویدئو کنفرانسی با رؤسای سازمان های صمت مناطق 3 و 2 کشور با اشاره به تشکیل شورا های تخصصی در وزارت صمت، گفت: باید از ظرفیت این شورا ها از جمله شورای بازرگانی داخلی و شورای صنایع معدنی و معدن در استان ها استفاده گردد.

تامین مایحتاج عمومی شب عید در دستور کار

وزیر صمت با اشاره به وظایف این وزارتخانه در مورد تنظیم بازار، از روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها خواست که با همکاری و موضوع استانداران این موضوعات را دنبال نمایند ضمن اینکه باید از ظرفیت شورای تامین، ابزار و امکانات استانداران با توجه به حساسیت موضوعات مرتبط و دخیل با معیشت مردم استفاده بهینه گردد.

وی گفت: روسای سازمان های صمت استانی با تعامل و همکاری با رسانه ها برای امیدآفرینی و قانع کردن افکار عمومی بکوشند، زیرا مردم باید در مورد وضع کشور و همچنین اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان در این شرایط حساس کنونی، قانع کردن شوند تا رسانه های معاند و دشمنان نتوانند بر علیه کشور هجمه تبلیغاتی وارد نمایند.

رزم حسینی با تاکید بر ضرورت حضور مسئولان در رسانه ها، گفت: اطلاع رسانی عملکرد ها باید صحیح و به موقع انجام گردد، مردم اگر از مسئولان صداقت ببینند، امیدوار می شوند و همراهی می نمایند.

وزیر صمت با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در کالا ها نداریم، گفت: اگر مورد خاصی احتیاج به افزایش قیمت باشد در ستاد تنظیم بازار آنالیز و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه تامین به موقع اقلام و مایحتاج عمومی مردم در شب عید در دستور کار است، اضافه نمود: در مورد تامین میوه شب عید اقدامات لازم صورت گرفته، حجم فراوری خوب بوده و خرید و ذخیره سازی در حال اجرا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت پیگیری ورود کالا به کشور و دپو نکردن کالا توسط واردنمایندگان، اضافه نمود: روسای سازمان های صمت در استان ها، فهرست واردنمایندگانی که تعهدات ارزی دارند را مورد رصد قرار دهند و در راستای تسویه حساب ارزی آن ها و یا واردات کالا از سوی آن ها پیگیری های لازم را انجام دهند.

رزم حسینی گفت: با ابلاغ مصوبات جدید ستاد مالی دولت، برطرف تعهدات ارزی صادرنمایندگان و بازگشت ارز در تجارت خارجی تسهیل شد.

وی ادامه داد: استفاده از ارز متقاضی و ارز اشخاص، برطرف تعهدات ارزی به وسیله واردات در مقابل صادرات یا عرضه در نیما باید در استان ها مورد رصد قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1721

به "تامین مایحتاج عمومی شب عید در دستور کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین مایحتاج عمومی شب عید در دستور کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید