تور آلمان: تشدید نگرانی ها در آلمان؛ دولت در حال گذار و شیوع موج چهارم کرونا

به گزارش تور روسیه ارزان، مقام های آلمان درباره شیوع دوره چهارم کرونا و عقب ماندن واکسیناسیون جمعی در قیاس با کشورهای بلوک غرب در اروپا همزمان با مصادف شدن با دولت در حال گذار در آلمان هشدار دادند.

تور آلمان: تشدید نگرانی ها در آلمان؛ دولت در حال گذار و شیوع موج چهارم کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نگرانی ها در آلمان در مورد موج چهارم کووید-19 که بسرعت در حال رشد و پیش بینی آن سخت است، در پاییز افزایش یافته است.

به نوشته شماره شنبه روزنامه گاردین، دولت آلمان در حال گذار است و از اندازه واکسیناسیون یکسان در مقایسه با بقیه کشورهای اروپای غربی عقب است. جمعیتی که به طور فزاینده متحرک است، زیرساخت آزمایش نیز تا حد زیادی برچیده شده و کاهش پرسنل در بیمارستان ها باعث شده است که بعضی از کارشناسان هشدار دهند که دولت با موج تازهی از همه گیری ویروس کرونا روبرو است.

هندریک استریک مدیر مؤسسه تحقیقات ویروس شناسی در دانشگاه بن، گفت: من در این مورد آرام و قرار ندارم. ظرفیت در بخش های مراقبت های ویژه کاهش می یابد.

آژانس کنترل بیماری آلمان پس از گزارش اخیر در زمینه ثبت 145 ابتلای تازه به کرونا ازای هر 100000 ساکن - بالاترین اندازه ثبت شده از ماه می سال جاری به این سو هشدار داده است. شمار افرادی که در آلمان در سال 2021 به ویروس کرونا آلوده شده اند در مقایسه با زمان مشابه در سال 2020 بیشتر است. طبق داده های دولت فدرال، در 29 اکتبر 2021، 205700 نفر در مقایسه با 131541 نفر در 29 اکتبر 2020 آلوده شده اند.

بعلاوه میانگین هفت روزه مرگ و میر مرتبط با ویروس کرونا در آلمان نیز بیشتر از یک سال گذشته است که 44 مورد بود. اینک شمار بیماران مبتلا به کرونا در تخت های مراقبت های ویژه تقریباً با سطح اکتبر 2020 برابری می نماید و 1868 بیمار در روز آدینه ثبت شده اند.

جرالد گاس رئیس فدراسیون بیمارستان های آلمان گفت: ما در مرحله بحرانی همه گیری هستیم. اگر این فرایند ادامه پیدا کند، ظرف دو هفته به 3000 بیمار تحت مراقبت های ویژه بازمی گردیم.

در حالی که سطح رعایت محدودیت های بهداشتی مانند پوشیدن ماسک در حمل ونقل عمومی بالاست، آلمان و همسایه جنوبی آن اتریش از نظر نرخ واکسیناسیون از سایر کشورهای اروپای غربی عقب تر هستند. 66 درصد از جمعیت آلمان کاملاً واکسینه شده اند، در حالی که این رقم در فرانسه 68 ، در ایتالیا 71 و در اسپانیا 80 درصد است.

بر خلاف بعضی از استان های جنوب اروپا، آلمان مخالف اجباری کردن واکسیناسیون برای بخش های خاص صنعت است.

یک نظرسنجی به سفارش وزارت بهداشت آلمان نشان می دهد که بعید است اندازه واکسیناسیون در آینده نزدیک بهبود یابد. 65 درصد از کسانی که تا به امروز تزریق واکسن را رد نموده اند، گفت اند که به هیچ وجه در 2 ماه آینده واکسن نمی زنند، در حالی که 23 درصد دیگر گفتند که احتمالاً نمی گذارند واکسینه شوند.

در حالی که احزاب آلمان می گویند که قصد دارند به اجرای اجباری پوشیدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و دسترسی محدود به مکان های فرهنگی برای کسانی که دو دز واکسن نزده اند، ادامه دهند، یک قرنطینه سراسری دیگر از جمله تعطیلی مدارس و منع رفت و آمد را رد نموده اند.

در همین زمینه سازمان دنیای بهداشت بتازگی گفت که قاره اروپا تنها منطقه ای در سراسر دنیا بوده که در هفته گذشته افزایش موارد ابتلا و مرگ بر اثر کرونا را گزارش داده است.

سازمان دنیای بهداشت موارد ابتلا در قاره اروپا با 53 کشور در هفته گذشته شاهد افزایش 18 درصدی موارد ابتلا بوده است. این چهارمین هفته متوالی است که نرخ مبتلایان در اروپا فرایند افزایشی را تجربه می نماید.

در گزارش همه گیرشناسی هفتگی سازمان دنیای بهداشت در مورد کووید-19، اروپا بعلاوه شاهد افزایش 14 درصدی موارد مرگ و میر بوده است. روزنامه واشنگتن پست نوشته این رقم، معادل 1.6 میلیون ابتلای تازه و بالغ بر 21000 مرگ و میر بوده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2164

به "تور آلمان: تشدید نگرانی ها در آلمان؛ دولت در حال گذار و شیوع موج چهارم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: تشدید نگرانی ها در آلمان؛ دولت در حال گذار و شیوع موج چهارم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید