تصمیم مهم آذربایجان درباره روابط با ایران و تمامیت ارضی

به گزارش تور روسیه ارزان، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با تأکید بر اهمیت ادامه مذاکرات با ایران گفت که به توسعه روابط خوب با تهران علاقه مند است.

تصمیم مهم آذربایجان درباره روابط با ایران و تمامیت ارضی

به گزارش خبرنگاران، آیهان حاجی زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به سؤالی در خصوص روابط با ایران و مصاحبههای وزرای خارجه دو کشور گفت: در آخرین مصاحبهی تلفنی وزرای امور خارجه، مصاحبههای مفصلی در خصوص شرایط بین دو کشور انجام گرفت و گفتگو شد.

وی اضافه نمود: طرف آذربایجانی این مذاکرات را مثبت ارزیابی می نماید و ادامه رایزنی ها را مهم می داند. آذربایجان همیشه علاقه مند به توسعه روابط همسایگی با همه کشورهای همسایه از جمله ایران بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان با بیان اینکه احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت دولتها اولویت تغییرناپذیر سیاست خارجی جمهوری آذربایجان است، گفت: در این راستا، طرف آذربایجانی به کوشش های خود برای تأمین منافع ملی و امنیت ملی کشورمان ادامه می دهد.

اوایل هفته جاری بود که اعلام شد وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان به صورت تلفنی دو دور مصاحبه با یکدیگر داشتند که در آن روابط دو کشور و مسائل پیش آمده طی ماههای اخیر مورد بحث و آنالیز قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2544

به "تصمیم مهم آذربایجان درباره روابط با ایران و تمامیت ارضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم مهم آذربایجان درباره روابط با ایران و تمامیت ارضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید