تولد یک جانور خارق العاده، خطر برای یک و نیم میلیارد کاربر اپل! (گزارش تصویری)

به گزارش تور روسیه ارزان، آخرین یافته ها و اخبار مربوط به دنیا علم و زیست محیط را اینجا بخوانید.

تولد یک جانور خارق العاده، خطر برای یک و نیم میلیارد کاربر اپل! (گزارش تصویری)

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید خلاصه ای از آخرین یافته های علمی، کشف های باستان شناسانه، رویدادهای حیات وحش و اخبار تکنولوژی است.

گنجینه ای باستانی که در غرب آلمان کشف شد نشان داد که جنگجویان عصر آهن (سومین و آخرین دوره در تقسیم بندی سه گانه اعصارِ پیشاتاریخ و شروع تاریخ) شمشیر دشمنان خود را پس از شکست دادن آنها در جنگ خم می کردند. این شمشیرهای خم شده در کوه های ویلزنبرگ برلین کشف شدند.

کشف یک مقبره 4 هزار ساله در کشور ایرلند شمالی. بقایای انسانی داخل این مقبره دست نخورده پیدا شده است که می تواند سرنخ هایی از مراسم دفن قبل از تاریخ را برای انسان نمایان کند

باز هم یک تحقیق دیگر درباره بیماری کرونا. محققان موسسه معتبر فناوری اطلاعات ماساچوست می گویند رعایت فاصله اجتماعی پایه و اساس علمی ندارد چرا که قرار دریافت در معرض ویروس کرونا در یک فضای داخلی و بسته در هر صورت خطرناک است حالا افراد چه یک متر با هم فاصله داشته باشند و چه بیشتر. این محققان شرح دادند هر چقدر فضای تهویه در یک محیط سربسته بیشتر باشد خطر کمتری در ابتلا وجود دارد.

کارشناسان هشدار می دهند که حدود یک و نیم میلیارد کاربر اپل ممکن است در معرض خطر نقص AirDrop باشد ؛ چیزی که باعث هک شدن دستگاه فرد و افشای شماره تلفن ها و ایمیل های او می گردد

محتویات عجیب یک بطری دارو از قرن نوزدهم ژاپن به لطف تجزیه و تحلیل بی نظیر اشعه ایکس کشف شده است. ویال های شیشه ای عتیقه از یک بسته پزشکی متعلق به اوگاتا کوان ، یکی از هواداران برجسته طب غربی در اواخر فئودال ژاپن پیش از این کشف شده بود. محققان دانشگاه اوزاکا بطری را با ماده ای به نام میون در مجاورت قرار دادند. آنها تشخیص دادند که پودر سفید داخل آن کلرید جیوه است ، یک داروی رایج در آن موقع. اگرچه غالباً به عنوان ملین یا برای درمان همه چیز از سیفلیس تا روماتیسم تجویز می گردد ، اما کلرید جیوه بسیار سمی است و می تواند منجر به نارسایی کلیه گردد.

دانشمندان روشی را کشف نموده اند که پلاستیک های قابل بازیافت را به سوخت آماده استفاده تبدیل می نماید.این روش ترکیبی از دو ماده ای است که در محصولات معمول خانگی یافت می گردد تا پلاستیک را فقط در عرض چند ساعت تجزیه کند. پس از شکستن کاتالیزورها ، پلاستیک به مولکول های کربن و مولکول های هیدروژن اضافه می شوند تا نتایج را برای استفاده به عنوان سوخت جت و گازوئیل تثبیت نمایند.

تولد یک جانور کوچک و کمیاب به نام موش گوزنی در باغ وحش بریستول انگلیس باعث شده توجهات زیادی جلب گردد. این جانور کوچک که به اندازه یک اتوماتیک است و در معرض انقراض قرار گرفته است.

کوسه سفید عظیم، ماده و 50 ساله ای با طول 17 فوت از اقیانوس اطلس عبور نموده و از آمریکا خود را به بریتانیا رسانده است. این موجود از سال ها پیش تحت ردیابی قرار گرفته است. کوسه ها معمولا چنین فاصله بسیار طولانی را نمی پیمایند.

دانشمندان ادعا می نمایند که به کار گذاشتن یک جعبه بسیار کوچک در گردن که درواقع یک نوع محرک برقی است می تواند به بیماران سکته مغزی یاری کند تا حرکات دست خود را بازیابند. سازنده این دستگاه که هنوز باید آزمایشات را پشت سر بگذارد یک شرکت بیوتکنولوژی مستقر در تگزاس است.

در دوره پاندمی کرونا بسیاری از افراد در خانه ماندند و ناچار شدند برای ملاقات با عزیزان خود تماس تصویری برقرار نمایند، چیزی که اکنون در دنیا بیشتر از هر زمان دیگری شدت گرفته است. اکنون ، محققان هشدار داده اند که بسیاری از افراد به دلیل مشاهده خود در دوربین جلوی رایانه خود فکر می نمایند که بدشکل هستند چرا که دوربین ها ظاهر آنها را عظیمنمایی می نماید و خود کاربر متوجه این موضوع نیست. این موضوع باعث افزایش 50 درصدی مراجعان به مراکز زیبایی شده است!

تحقیقات جدید در رابطه با مگس ها نشان داده است آنها برای یافتن غذا ممکن است بی وقفه تا 9 مایل پرواز نمایند.

محققان اخیرا کشف نموده اند که استعمال ماری جوآنا می تواند تمرکز را تا حد زیادی پایین بیاورد و اختلالات بینایی را به وجود می آورد.

هیلدا حسینی خواه / خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1936

به "تولد یک جانور خارق العاده، خطر برای یک و نیم میلیارد کاربر اپل! (گزارش تصویری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد یک جانور خارق العاده، خطر برای یک و نیم میلیارد کاربر اپل! (گزارش تصویری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید