جزئیات بسته پیشنهادی برطرف موانع فراوری

به گزارش تور روسیه ارزان، وزیر صمت با بیان اینکه بسته پیشنهادی برطرف موانع اقتصادی در پنج بخش تدوین شده، گفت: حدود 11 ماده مربوط به حوزه تأمین اقتصادی، 4 مورد از مواد مربوط به حوزه اقتصادیات و شش ماده هم درخصوص کلیات موضوع کسب و کار است.

جزئیات بسته پیشنهادی برطرف موانع فراوری

به گزارش خبرنگاران، سید رضا فاطمی امین در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه تمامی موارد بسته پیشنهادی رفع موانع فراوری از دو هفته تا حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قابلیت اجرا دارد، گفت: پیش بینی می گردد این بسته همانند بسته حمایت از صادرات مورد استقبال فعالان اقتصادی نهاده شده و در رونق فضای فراوری کشور موثر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات وزارت صمت رفع موانعی است که فعالان اقتصادی در بخش های مختلف با آن روبرو هستند، اظهار کرد: نخستین اقدام در مهرماه امسال با تاکید رئیس جمهوری، شناسایی 26 ماده در بخش صادرات بود که با تصویب و ابلاغ ستاد اقتصادی دولت، تأثیر خوبی در صادرات گذاشت و مورد استقبال صادرکنندگان نهاده شد.

تدوین بسته رفع موانع فراوری در پنج بخش

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دومین بسته برای رفع موانع اقتصادی در پنج بخش تدوین شده، اضافه کرد: حدود 11 ماده مربوط به حوزه تأمین اقتصادی، 4 مورد از مواد مربوط به حوزه اقتصادیات و 6 ماده هم در مورد کلیات موضوع کسب و کار است. بعلاوه در حوزه تأمین اجتماعی و زیرساخت های فراوری هم موانعی احصا و احکامی در جهت رفع آن ها پیش بینی شده است.

به گفته وی بعضی از این پیشنهادها مانند تقسیط بدهی های اقتصادیاتی به محض ابلاغ قابل اجراست چرا که ساز و کارها وجود دارد و صرفاً باید ابهاماتی که برای فراوریکنندگان مانع ایجاد نموده رفع گردد و بعضی دیگر از پیشنهادها همانند افزایش اختیارات بانک ها در استان ها و شهرستان ها احتیاج به دستورالعمل های اجرایی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مسائل احصا شده از آنالیز موانع فراوری در طول چند سال گذشته بدست آمده و به نوعی مسائل کف میدان فراوری مورد توجه نهاده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2320

به "جزئیات بسته پیشنهادی برطرف موانع فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بسته پیشنهادی برطرف موانع فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید