خبرنگاران استاندار قزوین: تقویت پژوهش از الزامات توسعه کشور است

به گزارش تور روسیه ارزان، قزوین-خبرنگاران- استاندار قزوین گفت: تقویت و گسترش پژوهش یک نیاز مهم و از ملزومات رشد و توسعه کشور به شمار می رود.

خبرنگاران استاندار قزوین: تقویت پژوهش از الزامات توسعه کشور است

هدایت الله جمالی پور عصر یکشنبه در نشست کارگروه پژوهش،توسعه و نوآوری استان قزوین افزود: پیشرفت های به دست آمده بشر بواسطه تحقیق و پژوهش حاصل شده و جایگاه این حوزه در پیشبرد اهداف توسعه ای کشورها و جوامع انکارناپذیر است.

استاندار قزوین با اشاره به پیشرفت های گشور در حوزه پژوهش پس از انقلاب اسلامی به ویژه دد دولت تدبیرو امید،گفت: دستاوردهای پژوهشی محققان و دانشمندان کشور در برخی حوزه ها در دنیا کم نظیر بوده و نیازمند معرفی به مردم است.

وی گفت: در حوزه های پژوهشی اتفاقات و تحولات بسیارخوبی نسبت به گذشته رخ داده است با این وجود فعالیت ها در این عرصه کافی و جوابگو نیست و باید توسعه یابد.

جمالی پور با تاکید بر اینکه باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم،افزود: تحقق این موضوع موجب می شود تا ایده ها و یافته های پژوهشی از مرحله ایده به عمل تبدیل شده و برای جامعه خلق ثروت کند.

استاندار قزوین، رویکرد دولت را تقویت پژوهش محوری دانست و گفت: دولت به تسهیل ارتباط صنعت و پژوهش کمک می کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ پژوهش بابد از دوران کودکی در بین افراد نهادینه شود،افزود: والدین و معلمان و دستگاه های آموزشی و فرهنگی و موسسات علمی و پژوهشی باید در این خصوص فعالی کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1447

به "خبرنگاران استاندار قزوین: تقویت پژوهش از الزامات توسعه کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار قزوین: تقویت پژوهش از الزامات توسعه کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید