خبرنگاران فراوری ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری 30 درصد افزایش یافت

به گزارش تور روسیه ارزان، شهرکرد- خبرنگاران - کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 30 درصدی فراوری ماهیان زینتی اطلاع داد و گفت: ماهیان زینتی استان در 9 مزرعه فعال این استان فراوری می گردد.

خبرنگاران فراوری ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری 30 درصد افزایش یافت

رضا احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، میزان فراوری ماهی زینتی در استان در امسال را 380 هزار قطعه بیان نمود و گفت: سال گذشته نیز فراوری این محصول زینتی صادراتی کمتر از 300 هزار قطعه بود.

به گفته وی، این افزایش فراوری با راه اندازی دو کارگاه فراوری ماهی زینتی جدید در راستای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی شده است.

احمدی، ماهیان فراوریی استان را شامل گونه های گلدفیش، سان فیش، آرونا، آنجل و اسکار بیان نمود و گفت: این استان ظرفیت مناسبی برای افزایش فراوری ماهی زینتی دارد.

کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزایش فراوری محصولات آبزی پروری و حمایت از بهره برداران را از سیاست های دولت دوازدهم بیان نمود و افزود: ظرفیت فراوری ماهیان زینتی این استان در پایان برنامه ششم توسعه به بیش از 500 هزار قطعه در سال افزایش می یابد.

کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، نبود بازاریاب خارجی مناسب برای ماهیان زینتی را مشکل اصلی بهره برداران ذکر کرد و گفت: در صورت معرفی محصول فراوریی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، امکان صادرات بخش عمده ای از ماهیان زینتی مرغوب استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود با داشتن آب و هوای سالم، سالانه با فراوری بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست فراوری ماهیان سردابی کشور را دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1197

به "خبرنگاران فراوری ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری 30 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری 30 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید