خبرنگاران فرماندار: شرایط کرونا در دزفول زرد شد

به گزارش تور روسیه ارزان، دزفول-خبرنگاران- سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اعلام شرایط زرد کرونا در این شهرستان گفت: حضور دانش آموزان در مدارس دزفول اختیاری و بیشتر بر پایه آموزش مجازی است.

خبرنگاران فرماندار: شرایط کرونا در دزفول زرد شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران علی فرهمندپور شنبه شب به رسانه های دزفول اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی درصورت ارسال فرزندان به مدرسه لازم است.

وی اضافه کرد: آموزش چهره به چهره بهترین نوع آموزش است ولی در شرایط کنونی اجباری بر حضور دانش آموزان در مدارس نیست.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص شرایط بیماری کووید 19 در این شهرستان نیز گفت: در حال حاضر شرایط کرونا در دزفول زرد است که نسبت به شرایط سفید 25 روز گذشته یک شرایط هشدار به شمار می رود و باید فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک با دقت بیشتری انجام گردد.

وی اضافه کرد: باید نظارت بیشتری بر فرودگاه و بعضی بانک های دزفول صورت گیرد و پروتکل های بهداشتی رعایت شوند.

فرهمندپور اظهارداشت: پیش بینی می شد در شهریور ماه با پیک بعدی کرونا و تداخل آن با آنفلوانزا روبرو شویم که آمار مبتلایان در استان طی چند روز اخیر افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: اکنون آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان دزفول افزایش و تعداد موارد ترخیصی از بیمارستان در دزفول کاهش یافته اما خوشبختانه مورد فوتی اخیرا ثبت نشده است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: باتوجه به اینکه آمار 80 درصد استان به طور ناگهانی افزایش یافته در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد تا تمهیدات لازم ازجمله تاکید به استفاده از ماسک، برقراری ایستگاه های سلامت و رعایت شیوه نامه های بهداشتی افزایش یابند.

وی اضافه کرد: براساس تقاضای مردم طی چند روز گذشته پارک ها و بوستان های شهرستان بازگشایی شدند اما با توجه به مشورت با دانشگاه علوم پزشکی دزفول از امروز دوباره دستور تعطیلی تفرجگاه ها و پارک های دزفول صادر شد.

فرهمندپور با اشاره به افزایش آگاهی مردم برای مقابله با کرونا بیان نمود: استفاده از ماسک خطر ابتلا را تا 80 درصد کاهش می دهد و تاثیر بسزایی در کنترل بیماری دارد.

وی درخصوص برگزاری عزاداری های محرم نیز گفت: خوشبختانه عزاداری حسینی در دزفول با رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی برگزار شدند و اغلب روضه های خانگی تعطیل و بعضی نیز در خیابانها، پارکها و پیاده روها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شدند.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز شنبه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 399 هزار و 940 نفر رسیده است.

شهرستان دزفول در پیک نخست شیوع کرونا در شرایط قرمز به سر می برد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1520

به "خبرنگاران فرماندار: شرایط کرونا در دزفول زرد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: شرایط کرونا در دزفول زرد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید