درباره اسلام ستیزی اعضای حزب حاکم انگلیس تحقیق می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، با وجود شواهد گسترده در مورد اسلام هراسی در حزب محافظه کار انگلیس، معاون این حزب مدعی شد حزب متبوعش موضعی سرسخت در قبال سخنان یا رفتارهای نامناسب دارد.

درباره اسلام ستیزی اعضای حزب حاکم انگلیس تحقیق می گردد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جیمز کلورلی معاون حزب محافظه کار انگلیس بر ادعای برنامه ریزی برای انجام تحقیقی در زمینه وجود اسلام هراسی در میان مقامات حزب محافظه کار، پافشاری کرد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، کلورلی روز یکشنبه اصرار کرد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به قولی که در خلال کمپین انتخاباتی خود داد عمل خواهد نمود و تحقیقی رسمی درباره وجود اسلام هراسی در میان مقامات حزب حاکم محافظه کار انجام خواهد داد.

علاوه بر او تعدادی دیگر از کاندیدهای انتخابات رهبری حزب محافظه کار نیز در پی گزارش هایی مبنی بر اظهارات ضداسلامی بعضی اعضای این حزب، خود را متعهد به انجام تحقیق دانستند.

این تحقیق اولین بار توسط ساجد جاوید مطرح شد که اکنون به عنوان وزیر خزانه داری دولت انگلیس منسوب شده است.

کلورلی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اظهار داشت این تحقیق حتماً انجام می گردد. او در پاسخ به این سوال که آیا همان طور که جانسون وعده داد این تحقیق نژادپرستی را هم در بر خواهد گرفت یا خیر، گفت: یکی از چیزهایی که باید به آن دست یابیم تعریف آن است.

وی اضافه نمود: به طور اخص، در این زمینه ما از تعریف رسمی اسلام هراسی مدد می گیریم. ما همیشه در قبال هرکس که با رفتار نامناسب، ورای مرزها گام بگذارد، به صورت قاطع برخورد می کنیم.

وی همچنین نسبت به نظرسنجی که پیش تر برگزار شده بود و نشان می داد درصد قابل توجهی از محافظه کاران دیدگاهی منفی نسبت به اسلام دارند، تشکیک کرد.

طبق این نظرسنجی که توسط مؤسسه افکارسنجی یوگاوانجام شد حدود 54 درصد از اعضای حزب محافظه کار باور دارند اسلام به طور کلی تهدیدی برای سبک زندگی بریتانیایی محسوب می گردد و 60 درصد نیز معتقدند اسلام به طور کلی تهدیدی برای تمدن غربی محسوب می گردد.

با این حال کلورلی گفت: ما همیشه با افرادی که چیزهای نامناسبی می گویند یا رفتار نامناسب دارند مرزی مستحکم داریم. ما همیشه اینطور خواهیم بود.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 580

به "درباره اسلام ستیزی اعضای حزب حاکم انگلیس تحقیق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره اسلام ستیزی اعضای حزب حاکم انگلیس تحقیق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید