در یک قدمی توافق نهایی قرار داریم

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، وانگ کوان عصر چهارشنبه (به وقت محلی وین) به خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ گفت: ما در مرحله آخر مذاکرات هستیم. امیدوارم گام های (نهایی) به سمت یکدیگر برداشته شود، چرا که ما در یک قدمی توافق نهایی هستیم.

در یک قدمی توافق نهایی قرار داریم

وی اضافه نمود که همه اطراف سخت سرگرم کار روی توافق هستند.

این دیپلمات چین درباره نقش ایران در مذاکرات شرح داد که جمهوری اسلامی ایران تلاش های هنگفتی را به گونه ای سازنده با یک رویکرد صریح در مذاکرات صورت داده و این بدین معناست که آن ها همه چیز روی میز گذاشته، تصمیمات سیاسی خود را ارائه داده اند و ما از آن ها قدردانی می کنیم.

وی مطرح نمود که این اقدامات در کنار تلاش ها از سوی آمریکایی ها و اروپایی ها اجرا شده است. کوان با بیان اینکه گام هایی به سمت یکدیگر برداشته شده است ابراز امیدواری کرد: گام های بیشتری در راستای توافق نهایی برداشته شود تا توافق نهایی حاصل شود.

این دیپلمات چین دو روز آینده را حیاتی خواند و گفت به حس فوریت بیشتری نیاز است و همه اطراف در مذاکرات جدی هستند.

مذاکرات در روزهای گذشته و به ویژه پس از بازگشت هیأت ها از مرکز ها به مرحله ای رسیده است که موفقیت یا شکست گفت وگوها صرفا به تصمیمات سیاسی طرف های غربی بستگی دارد. اگر طرف های غربی تصمیمات لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ نمایند، می توان چند موضوع به جای مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

هیأت ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل ها پیشنهادات و خواسته های روشن خود در موضوعات به جای مانده را روی میز قرار داده است و اکنون توپ کاملا در زمین طرف های غربی است.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2343

به "در یک قدمی توافق نهایی قرار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در یک قدمی توافق نهایی قرار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید