دولت وفاق ملی لیبی رسما خواهان پشتیبانی نظامی ترکیه شد

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در شرایطی که دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس در حال مبارزه و دفع حمله های انجام شده از جانب نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر است، یک مقام این دولت تأیید کرد که درخواستی رسمی از جانب دولت وفاق ملی برای دریافت پشتیبانی نظامی هوایی، زمینی، دریایی به ترکیه ارائه شده است.

دولت وفاق ملی لیبی رسما خواهان پشتیبانی نظامی ترکیه شد

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با شرایط تور آنتالیا همراه باشید.

در همین ارتباط، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز روز پنج شنبه گفت که نیروهای نظامی این کشور بنا به درخواست طرابلس تا ماه آینده میلادی به لیبی اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است که در نوامبر گذشته، ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی به رهبری فائز السراج دو توافقنامه جداگانه- یکی در حوزه همکاری نظامی و امنیتی و دیگری در حوزه مرزهای دریایی در شرق دریای مدیترانه- امضا کرد.

امضای توافقنامه مرزهای دریایی میان دو کشور با سرانجام دادن به انزوای ترکیه در شرق مدیترانه آنهم در بحبوحه افزایش اکتشاف منابع انرژی در آبهای این منطقه به مثابه زنگ خطری برای یونان و سایر کشورهای همسایه ترکیه بشمار می رود. توافقنامه نظامی منعقده میان دوکشور نیز تنها متحد ترکیه در منطقه یعنی همان دولت مستقر در طرابلس را برای آنکارا حفظ می نماید.

پیش از این نیز ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه گفت که ممکن است آنکارا پیش نویس لایحه ای جدید را برای اعزام نیروی نظامی به لیبی تهیه کند و مجلس این کشور هم اکنون در حال آنالیز این موضوع است.

کالین در نشست هیأت دولت در آنکارا گفت که ترکیه به حمایت و پشتیبانی های لازم از دولت فائز السراج- مستقر در طرابلس- ادامه خواهد داد.

خبرگزاری رویترز با استناد به گزارش بعضی از کارشناسان سازمان ملل مدعی شد که ترکیه با وجود تحریم تسلیحاتی این سازمان، تجهیزات نظامی برای دولت سراج در لیبی ارسال نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1025

به "دولت وفاق ملی لیبی رسما خواهان پشتیبانی نظامی ترکیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق ملی لیبی رسما خواهان پشتیبانی نظامی ترکیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید