تور چین: رایزنی تلفنی روسای جمهور آمریکا و چین

به گزارش تور روسیه ارزان، یک مقام ارشد آمریکایی از مذاکره تلفنی رئیس جمهور ایالات متحده با همتای چینی وی خبر داده است.

تور چین: رایزنی تلفنی روسای جمهور آمریکا و چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی گفت: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه به مدت 90 دقیقه با شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفت وگوی تلفنی داشته است.

بر اساس این گزارش رهبران دو کشور در این تماس تلفنی بر لزوم جلوگیری از تبدیل شدن رقابت بین دو اقتصاد عظیم دنیا به تنش و منازعه تاکید نموده اند.

روابط بین واشنگتن و پکن به پایین ترین سطح خود در دهه های اخیر رسیده و این دومین گفت وگوی تلفنی بایدن و رئیس جمهور چین از زمان به قدرت رسیدن بایدن در ماه ژانویه به تعداد می رود.

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: رهبران دو کشور مذاکرات وسیع و راهبردی داشتند از جمله در زمینه ای منافع مشترک، ارزش ها و اختلافات. این مذاکرات متمرکز بر مسائل مالی تغییرات آب و هوا و ویروس کرونا بوده است.

رسانه دولتی چین هم اعلام نموده است که این گفت وگوی تلفنی، صریح و کاملا شفاف بوده و رئیس جمهور چین به بایدن گفته است که سیاست آمریکا در قبال پکن مسائل زیادی را برای روابط دو کشور ایجاد نموده است.

رسانه دولتی چین اضافه نمود: دو طرف موافقت کردند تا تماس های مکرر را ادامه داده و کارگروه های مشترک برای افزایش ارتباطات کوشش نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2099

به "تور چین: رایزنی تلفنی روسای جمهور آمریکا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: رایزنی تلفنی روسای جمهور آمریکا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید