روابط ایران و ویتنام به مرحله تازه ای از توسعه وارد می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، سفیر ویتنام در تهران تاکید نمود: روابط و همکاری های میان ایران و ویتنام وارد مرحله تازه ای از توسعه شده و زمینه های گوناگونی از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ و آموزش را شامل می گردد.

روابط ایران و ویتنام به مرحله تازه ای از توسعه وارد می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، نگوین مان هین سفیر ویتنام طی سخنانی در مراسم چهل وپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و ویتنام اظهار کرد: از طرف دولت و مردم ویتنام از دولت و مردم ایران به خاطر همکاری آن ها با ویتنام در زمینه های مختلف در سالیان گذشته قدردانی می کنم و آرزو دارم دولت و ملت ایران در ساخت و توسعه ملی به دستاوردهای بزرگتری در آینده برسند.

وی اضافه نمود: ویتنام و ایران دیرزمانی است که از پیوندهای محبت آمیز ای بهره مند بودند و طی 45 سال گذشته در فراز و نشیب تاریخ، روابط دوجانبه دو کشور توسط نسل های مختلف از رهبران و مردم همیشه و بی وقفه بهبود یافته و هم اکنون روابط و همکاری های دو کشور وارد مرحله تازه ای از توسعه شده است.

سفیر ویتنام در تهران همچنین بیان نمود: طی دو سال گذشته دولت های دوطرف دوبار در عالی ترین سطح هیات های بلندپایه برای دیدار از دو کشور سفر کردند. همچنین چندین دیدار در سطوح وزراء و یک بار در سطح مجالس دو کشور صورت گرفته است. ضمن این که نهمین نشست کمیته مشترک ویتنام و ایران نیز با موفقیت برگزار شده و این نشست افق های تازه ای را میان دو کشور گشوده است. اخیراً در ماه آوریل 2018 رئیس مجلس ایران در سفری به ویتنام فرصت های تازه ای را به وجود آورده که به روابط عمیق دوجانبه یاری نموده است.

وی اضافه نمود: روابط و همکاری میان ویتنام و ایران در زمینه های فرهنگی، آموزشی و غیره به صورت روزافزون در حال پیشرفت است و بسیاری از دانشجوهای ویتنامی از دولت ایران بورسیه تحصیلی دریافت نموده اند. در سال های اخیر هم با امضای تفاهم نامه هایی جهت تسهیل صدور ویزا برای گردشگران، توجه ویژه ای به همکاری در زمینه گردشگری شده است.

این دیپلمات ویتنامی همچنین اظهار کرد: علاوه بر این ها ویتنام و ایران در نشست های چندجانبه مانند نشست های سازمان ملل، جنبش کشورهای غیرمتعهد و آسه آن حامی یکدیگر بوده اند و ایران از عضویت غیردائم ویتنام در شورای امنیت سازمان ملل برای دوره 2020 ـ 2021 حمایت نموده در حالی که اخیرا ویتنام نیز حامی عضویت ایران در پیمان مودت و همکاری آسیای جنوب شرقی(تاک) بوده است.

وی ادامه داد: ما اطمینان داریم دوستی سنتی و دیرین ما بیش از پیش در راستای منافع مردم دو کشور و نیز در جهت صلح، ثبات، همکاری و رونق منطقه خواهد بود.

وی در سرانجام ابراز امیدواری کرد که ملت ایران به دستاوردهای بزرگتری در راستای ساخت و توسعه ملی و همچنین گسترش و توسعه روزافزون روابط محبت آمیز میان ویتنام و ایران دست یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 873

به "روابط ایران و ویتنام به مرحله تازه ای از توسعه وارد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط ایران و ویتنام به مرحله تازه ای از توسعه وارد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید