طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی و خوشمزه

به گزارش تور روسیه ارزان، این شیرینی جزو شیرینی هایی است که احتیاج به فر ندارد و به روش سرخ کردن تهیه می گردد البته روغن فراوانی به خود نمی کشد ولی بایستی هنگام سرخ کردن در روغن شناور باشد تا یکدست سرخ گردد

طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی و خوشمزه

به گزارش خبرنگاران طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی

مواد لازم :

آرد 1 پیمانه

آب 1 پیمانه

تخم مرغ درشت 2 عدد

کره 50 گرم

شکر 2 قاشق.

مواد لازم برای شربت:

شکر 2 پیمانه

آب 1 پیمانه

گلاب 1/2 پیمانه

زعفران دمنموده 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو 1 قاشق چایخوری

گلوکز مایع 1 قاشق مربا خوری

طرز تهیه :

مرحله اول: شربت بامیه

آب و شکر را مخلوط نموده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و تمام شکر حل گردد سپس زعفران، گلاب و آبلیمو را اضافه کنید و پس از 10 دقیقه که جوشید شربت را از روی حرارت بردارید (در زمان افزودن بامیه شربت باید ولرم باشد).

مرحله دوم:

آب و کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. سپس آرد و شکر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خمیر جمع گردد. در ادامه 2 قاشق غذاخوری شربت به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کامل به خورد خمیر برود.

مرحله سوم:

حدود 10 دقیقه خمیر را با حرارت ملایم تفت دهید و مدام هم بزنید تا خمیر بپزد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه خمیر خنک شد تخم مرغ ها را به نوبت اضافه و خوب مخلوط کنید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید.

مرحله چهارم:

داخل قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید. خمیر را داخل قیف با سر ماسوره دار بریزید و در روغن قیچی کنید. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید. بامیه ها را در حین سرخ شدن مرتب به هم بزنید تا به هم نچسبند و یکدست سرخ شوند. این مرحله حدود 20-30 دقیقه طول میکشد. پس باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید.

مرحله پنجم:

آنها را روی دستمال حوله ای بچینید تا روغن اضافه گرفته گردد.

سپس به همان صورت داغ به شربت ولرم اضافه کنید تا شربت را به خود جذب نمایند (حدود 3 دقیقه قرار دادن بامیه در شربت کافی است). شیرینی بامیه آماده است.

نوش جان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1667

به "طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی بامیه خانگی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید