طرز تهیه شیرینی مینیاتوری؛ ویژه نوروز

به گزارش تور روسیه ارزان، خبرنگارانـ در روز هایی که به نوروز نزدیک می شویم، پخت شیرینی های خوشمزه و خانگی برای پذیرایی در این ایام رونق می گیرد و همه به تکاپوی تهیه شیرینی می افتند. شیرینی های مخصوص نوروز که در خانه تهیه می شوند، بسیار متنوع، رنگارنگ و خوشمزه هستند. شیرینی مینیاتوری یکی از انواع شیرینی های زیبا، خوشمزه و زیبای نوروزی است که دستور تهیه بسیار آسانی دارد و برای پذیرایی در ایام عید مناسب است.

طرز تهیه شیرینی مینیاتوری؛ ویژه نوروز

در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی مینیاتوری همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه این شیرینی تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مینیاتوری

روغن جامد: 450 گرم

پودر قند: 345 گرم

آرد سفید قنادی: 1 کیلوگرم

وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

پوست لیمو ترش رنده شده: 1 قاشق چای خوری

شکلات تخته ای برای تزیین: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

1 ـ نکات مربوط به روغن

برای تهیه شیرینی های آردی بهتر است از روغن های مخصوص شیرینی آردی بهره ببرید که به صورت حلبی در فروشگاه های فروش روغن موجود است و چربی آن ها مخصوص شیرینی آردی است. در صورتی که به این روغن دسترسی ندارید، از روغن جامد نباتی بهره ببرید. توجه داشته باشید که هرگز از روغن های صاف قنادی که در لوازم قنادی ها موجود است، به تنهایی استفاده نکنید؛ زیرا باعث خشکی بیش از حد شیرینی می شوند. توصیه ما این است که اگر از روغن مخصوص شیرینی آردی استفاده نمی کنید، حتما از مخلوط روغن جامد نباتی و روغن صاف قنادی یا کره بهره ببرید.

2 ـ نکات مربوط به آرد

نکته مهمی که باید در خصوص آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین علت متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم تر یا زیاد تر از میزانی گردد که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز میزانی از آرد به جای مانده است؛ یعنی آردی که اضافه نموده اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد شما هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همواره میزان آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این میزان با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد گردد.

3 ـ نکات مربوط به پودر قند

پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ یعنی قند را پودر نموده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب شده نخواهد بود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که داخل کیسه یا ظرف بماند، ممکن است سفت گردد؛ بنابراین قبل از اینکه آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت کوب بکوبید و سپس الک کنید.

طرز تهیه شیرینی مینیاتوری

1 ـ روغن را داخل یک کاسه بریزید و با دور تند همزن برقی بزنید تا باز گردد؛ سپس وانیل و پودر قند را کم کم به روغن اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست گردد.

2 ـ در این مرحله نیمی از آرد سفید را با الک به تدریج به مواد بالا اضافه کنید و با دور کم همزن برقی مخلوط کنید تا آرد هم بخورد. حالا رنده پوست لیمو ترش را اضافه کنید و سی ثانیه دیگر هم بزنید و بعد همزن برقی را خاموش کنید. حالا بقیه آرد را اضافه کنید و خمیر را با دست ورز بدهید تا نرم و یکدست گردد و به دست نچسبد. خمیر آماده را داخل کیسه فریزر بگذارید و به مدت سی دقیقه داخل یخچال قرار بدهید تا خمیر استراحت کند.

3 ـ بعد از اینکه خمیر استراحت کرد، کمی دیگر ورز بدهید؛ سپس به میزان یک گردو از خمیر بردارید و با دست به آن به صورت دلخواه فرم بدهید. شیرینی ها را داخل سینی فر بچینید و در فر 175 درجه سانتیگراد که از قبل گرم نموده اید، به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه شیرینی پخت، دو ساعت زمان بدهید تا خنک گردد؛ سپس سر شیرینی را داخل شکلات ذوب شده فرو کنید و اجازه بدهید شکلات ببندد و سفت گردد، نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2531

به "طرز تهیه شیرینی مینیاتوری؛ ویژه نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی مینیاتوری؛ ویژه نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید