طرز تهیه فرنی با آرد برنج در خانه ؛ یک دسر دلنشین و خوش طعم

به گزارش تور روسیه ارزان، فرنی با آرد برنج یکی از دسرهای خوشمزه و مقوی ای است که به سادگی در خانه قابل تهیه است. در دسترس بودن مواد اولیه و ساده بودن روش پخت این دسر باعث شده به یکی از خوراکی های پایه ثابت سفره افطار ماه رمضان ما ایرانی ها تبدیل گردد. خوردن یک کاسه فرنی برای افطار یا در انتها یک روز سخت کاری انرژی را به بدن شما باز می گرداند و سر حالتان می آورد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک نوع فرنی با آرد برنج را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه فرنی با آرد برنج در خانه ؛ یک دسر دلنشین و خوش طعم

مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج

  • شیر کم چرب کاله خرید آنلاین دو لیوان
  • آرد برنج دو قاشق غذاخوری
  • آب نصف لیوان
  • شکر چهار قاشق غذاخوری
  • گلاب یک قاشق غذاخوری
  • پودر هل یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

مرحله اول

فرنی دسر پرخاصیت و در عین حال ساده ای است که انواع مختلفی داشته و تا به حال چند مدل مانند فرنی با نشاسته، فرنی خامه ای و فرنی شکلاتی را به شما آموزش داده ایم. یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین انواع این دسر خوشمزه فرنی با آرد برنج است.

شما برای تهیه فرنی با آرد برنج ابتدا باید شیر سرد را داخل یک قابلمه میانه بریزید. آرد برنج را به شیر سرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد کاملا در شیر سرد حل گردد. سپس شکر را هم اضافه کنید و آغاز به حل کردن آن کنید. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و آب را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید. حواستان باشد که هم زدن را متوقف نکنید چون این کار باعث می گردد آرد برنج در شیر یکدست حل نگردد. پس مرتب آن را هم بزنید تا کمی غلیظ گردد. سپس گلاب را اضافه کنید.

مرحله دوم

اگر مایل بودید می توانید کمی وانیل هم به این دستور اضافه کنید و همچنان هم بزنید. اضافه کردن کمی وانیل عطر بسیار خوبی به فرنی شما می دهد. فرنی را آنقدر هم بزنید تا به غلظت مورد نظرتان برسد. فرنی شما آماده است خیلی سریع تا وقتی سفت نشده آن را داخل ظرف مناسب بریزید و رومی آن را با دارچین یا خلال پسته تزئین و سپس نوش جان کنید.

نکات طرز تهیه فرنی با آرد برنج

  • حواستان باشد که بافت فرنی داغ کمی آبکی است؛ بنابراین توجه کنید که وقتی فرنی را از روی حرارت برمی دارید نباید سفت یا آبکی باشد.
  • اگر از عاشقان خانواده فرنی هستید اما وقت و حوصله برای تهیه آن در خانه را ندارید، از شیربرنج های کاله بهره ببرید!
منبع: کتاب کاله
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2448

به "طرز تهیه فرنی با آرد برنج در خانه ؛ یک دسر دلنشین و خوش طعم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فرنی با آرد برنج در خانه ؛ یک دسر دلنشین و خوش طعم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید