ظریف: از شما می خواهم که هرچه زودتر جنگ را در افغانستان سرانجام دهید، شجاعت در صلح مهم تر از شجاعت در جنگ است

به گزارش تور روسیه ارزان، وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به هیئت های افغانستانی در تهران، گفت: آنچه از شما می خواهم این است که هرچه زودتر جنگ را در افغانستان خاتمه دهید و برای مردم افغانستان فرصت توسعه فراهم آورید.

ظریف: از شما می خواهم که هرچه زودتر جنگ را در افغانستان سرانجام دهید، شجاعت در صلح مهم تر از شجاعت در جنگ است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در نشست انتهای گفتگوهای بین الافغانی تهران که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزار امورخارجه برگزار گردید با تشکر از هر دو هیئت که در این گفتگوها صلح و راحتی و آسودگی مردم افغانستان را اولویت گفتگوهای خود قرار دادند، گفت: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است زیرا برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته های حداکثری چشم پوشید و به خواسته های طرف دیگر توجه کرد خصوصا در این گفتگوها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند.

وی اضافه نمود: ملتی که 40 سال است در رنج و زحمت است حق دارد که مخالف جنگ باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی توضیح داد: آن چه از شما می خواهم این است که از این فرصت بهره ببرید و هرچه زودتر جنگ را در افغانستان انتها دهید و برای مردم افغانستان فرصت توسعه فراهم آورید.

ظریف تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است تا به هر صورت که مایل باشید ادامه گفتگوهای شما را تسهیل کند.

لازم به ذکر است، در نشست انتهای گفتگوها قبل از سخنرانی وزیر خارجه قانونی به نمایندگی از هیئت جمهوریت و استانکزی به نمایندگی از هیئت طالبان نظرات خود را درباره نشست تهران بیان داشتند که در اظهارات خود از جمع بندی طرف مقابل از گفتگوهای صلح حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2029

به "ظریف: از شما می خواهم که هرچه زودتر جنگ را در افغانستان سرانجام دهید، شجاعت در صلح مهم تر از شجاعت در جنگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: از شما می خواهم که هرچه زودتر جنگ را در افغانستان سرانجام دهید، شجاعت در صلح مهم تر از شجاعت در جنگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید