فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسید

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، حسن روحانی صبح دوشنبه با حضور در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس ، فاز سوم فراوری بنزین این پالایشگاه که به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا احداث شده است را مورد بهره برداری قرار داد.

فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسید

در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس سقف فراوری بنزین در فاز دوم 24 میلیون لیتر در روز بود که در فاز سوم به 45 میلیون لیتر و گازوئیل و نفت سفید نیز به 12 میلیون لیتر در روز و گازوئیل و نفت سفید نیز به 12 میلیون لیتر در روز می رسد.

تکمیل فاز 3 پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس حدود 60 میلیون یورو هزینه داشت، درمجموع پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس 19 هزار و 271 میلیارد تومان هزینه داشته است.

عملیات اجرایی فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در نیمه دوم سال 1386 و با میزان سرمایه گذاری ثابت 192718500 میلیون ریال کلید خورد. این فاز کاملاً به دست نیروهای متخصص داخلی ساخته و راه اندازی می گردد و زمینه اشتغال مستقیم 3500 نفر را فراهم می نماید.

فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت 120 هزار بشکه در روز شامل 3 واحد فرایندی است. بر اساس طراحی ابتدایی، فراوری بنزین یورو 5 این فاز 12 میلیون لیتر در روز خواهد بود که این ظرفیت تا 15 میلیون در روز قابل افزایش است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 454

به "فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید