فرهنگ سازی باید از پایه صورت بگیرد، فقط پول حرفه ای می گیرند!

به گزارش تور روسیه ارزان، رضا ترابیان در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد عملکرد سرخابی ها در دربی 95 گفت: باز هم همچون دربی های گذشته شاهد یک بازی بی کیفیت از دو تیم بودیم. هر دو تیم احساسی بازی می کردند و اصلا مسائل فنی را فراموش نموده بودند. داور هم برای اینکه بازی را کنترل کند مرتب سوت می زد و حس خوبی به بازی نمی داد. البته صحنه های پرحرف و حدیث زیاد در این ملاقات وجود نداشت و اکبریان بیشتر در پی مدیریت بازی بود.

فرهنگ سازی باید از پایه صورت بگیرد، فقط پول حرفه ای می گیرند!

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص عملکرد سرخپوشان در این ملاقات گفت: پرسپولیس به نسبت استقلال بازی بهتری از خود نشان داد. یحیی توانست از زیر آن فشار که گفته می شد برابر استقلال برنده نیست، بیرون بیاید. قرمزها بازی بهتری از خود به نمایش گذاشتند و توانستند از تک موقعیت به دست آمده استفاده نموده و سه امتیاز را از آن خود نمایند.

ترابیان اینکه در خصوص شرایط استقلال هم گفت: آبی ها برخلاف بازیهایشان در لیگ قهرمانان که فوق العاده بودند در این ملاقات پراشتباه ظاهر شدند. آنها هیچ برنامه ای نداشتند. مدافعان وسط این تیم مثل گذشته پراشتباه بودند و به راحتی اجازه دادند که مهاجمان استقلال دوازه آنها را باز نمایند.

وی در خصوص اتفاقات ناخوشایندی که در انتها بازی بین بازیکنان دو تیم رخ داد گفت: متاسفانه سالهاست که مرتب از فرهنگ سازی و حرفه ای بودن حرف می زنیم اما دیدیم که از قدیمی ها تا جوانها همه با هم درگیر شدند و این نشان داد که هنو به یک فرهنگ حرفه ای در فوتبال نرسیده ایم.

ترابیان ادامه داد: همه شاهد بودیم که عظیم و کوچک با یکدیگر دعوا می کردند. بنابراین باید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، خاطیان را تنبیه نموده تا درس عبرتی برای دیگر فوتبالیست ها باشد که چنین رفتارهایی از خود نشان ندهند.

مدافع سابق پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که چه کاری باید انجام داد تا دیگر شاهد چنین رفتارهای ناپسندی از بازیکنان رخ ندهد، گفت: به اعتقاد من فرهنگ سازی باید از تیم های پایه صورت بگیرد. همانطور که باید فوتبال را از پایه یاد بگیریم رفتارهای حرفه ای و احترام به یکدیگر را هم از همان ابتدا باید یادگرفت اما متاسفانه فوتبالیست های ما تنها پول حرفه ای می گیرند و رفتاری کاملا غیرحرفه ای دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با بودن تماشاگر، این نتیجه می توانست تغییر کند، گفت:به طور حتم فشاری که تماشاگر در طول بازی بر حریف می آورد بارها باعث تغییر بازی شده اما فوتبال بدون تماشاگر هم افت نموده و هم جذابیت ندارد. در لیگ های اروپایی هم از زمانی که تماشاگر نمی تواند به استادیوم ورود کند شاهد افت بازیهای تیم های عظیم بوده ایم.

ترابیان در انتها اعلام کرد: در ابتدای بازی یک خطا گرفته نشد که حرف و حدیث زیادی بوجود آورد. به نظر من داور وسط به علت نزدیک بودن بهتر می تواند بر بازی مسلط باشد. اگر چه اکبریان قضاوت خوبی از خود انجام داد اما همان یک صحنه باعث شده تا عملکرد او زیر سئوال برود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2062

به "فرهنگ سازی باید از پایه صورت بگیرد، فقط پول حرفه ای می گیرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ سازی باید از پایه صورت بگیرد، فقط پول حرفه ای می گیرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید