قاضی فراری به سفارت ایران در آلمان نرفت

به گزارش تور روسیه ارزان، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اکبر طبری پور و همدستانش روز یکشنبه 18 خردادماه برگزار گردید. در این جلسه از دادگاه نام یکی از قضات سابق دادسرای فرهنگ و رسانه هم به عنوان متهم ردیف نهم به چشم می خورد. بازپرس منصوری که پیش از این قرار بازداشت برای تعدادی از خبرنگاران ایفای نقش نموده بود، حالا خود در صندلی متهمان یکی از مهم ترین پرونده های فساد قضایی کشور قرار گرفته و همین نکته، خبر بازداشت او را در صدر اخبار مربوط به پرونده طبری قرار داد و واکنش های فراوانی به همراه داشت.

قاضی فراری به سفارت ایران در آلمان نرفت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش اعتماد، منصوری قاضی است که ضمن دریافت 500 هزار یورو رشوه هم اکنون از کشور گریخته و متهم ردیف نهم پرونده فساد های اکبر طبری شناخته می شود.

منصوری که در زمان وقوع جرایم به عنوان قاضی وقت اجرای لواسان فعالیت داشت، برای مشارکت در اقدامات غیرقانونی خود از حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده مبلغ 500 هزار یورو به عنوان رشوه دریافت نموده است.

یک روز پس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه طبری و 21 متهم دیگر، سیدابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به دادستان کل کشور و معاون بین الملل قوه قضاییه دستور داد که استرداد متهمان متواری پرونده های مفاسد مالی را پیگیری نمایند و ساعاتی پس از انتشار خبر این دستور رییس دستگاه قضایی، بازپرس منصوری با انتشار ویدیویی مدعی شد که برای دفاع از خود به ایران بازمی شود.

این بازپرس خبرساز در این ویدیو گفت که تنها چند روز پیش از صدور کیفرخواست، از اتهامات علیه خود مطلع شده و پس از آن، از وکیلش خواسته تا با مراجعه به دادگاه اعلام کند که با باز شدن مرز ها به کشور بازمی شود.

متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری، با بیان اینکه مرز ها همچنان بسته اند و هر چه کوشش نموده نتوانسته مسیری برای بازگشت به کشور پیدا کند، گفته است که روز سه شنبه به سفارت جمهوری اسلامی مراجعه می نماید تا مقدمات بازگشتش به ایران و متعاقبا حضور در جلسه بعدی دادگاه و دفاع از اتهامات وارده فراهم شود.

اگرچه منصوری در این ویدیو اشاره ای به علت و زمان خروجش از کشور ننموده و همچنین نگفته هم اکنون در کدام کشور خارجی ساکن است، اما بعضی منابع خبری داخل کشور، از حضور بازپرس متهم در کشور آلمان خبر دادند. همچنین همزمان با روز برگزاری جلسه نخست دادگاه طبری، بعضی کاربران توییتر نیز مدعی شدند که بازپرس غلامرضا منصوری در کلینیک دکتر سمیعی در شهر هانوفر آلمان بستری است.

همین مدعیات و البته ادعای شخص خبرساز نسبت به مراجعه به سفارت در روز سه شنبه، منجر به آن شد که موضوع را به وسیله سفارت جمهوری اسلامی در آلمان پیگیری کنیم، اما بنا بر پیگیری ها از سفارت جمهوری اسلامی در آلمان، دست کم تا زمان نگارش این گزارش، غلامرضا منصوری به سفارت جمهوری اسلامی در این کشور اروپایی مراجعه ننموده است.

یک منبع مطلع در این سفارتخانه گفته است که غلامرضا منصوری در طول دو روز گذشته نه به سفارت آمده و نه تماسی با آن ها برقرار نموده است.

بر این اساس و با توجه به اینکه ایران با هیچ یک از کشور های اروپایی توافقنامه استرداد مجرمان ندارد، به نظر می رسد بازگرداندن متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری به این سادگی میسر نخواهد بود و درصورت عدم بازگشت خودخواسته این متهم به کشور، راهی برای بازگرداندن او وجود نخواهد داشت؛ مگر اینکه پلیس اینترپل در این رابطه اقدام کند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1357

به "قاضی فراری به سفارت ایران در آلمان نرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی فراری به سفارت ایران در آلمان نرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید