مصرف کدام ویتامین ها ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟

به گزارش تور روسیه ارزان، دو مکمل سلنیوم و ویتامین E در دوز های بالاتر از اندازه توصیه شده روزانه خطر سرطان را افزایش می دهند.

مصرف کدام ویتامین ها ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟

به گزارش ایسنا به نقل از سایکولوژی نیوز، نتایج تحقیقی نشان داده است که مکمل سلنیوم و ویتامین E ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات (PCa) را در مردان افزایش دهد.

مردانی که کمبود سلنیوم یا ویتامین E ندارند باید از مصرف این مکمل ها خودداری نمایند، زیرا دوز های بالاتر از اندازه توصیه شده در رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

موسسه ملی سرطان ایالات متحده آزمایشی برای پیشگیری از سرطان با دو مکمل سلنیوم و ویتامین E را بررسی کرد. هدف این بود که آیا سلنیوم، ویتامین E یا هر دو می توانند سرطان پروستات را در بیش از 35هزار مرد کاهش دهند یا خیر.

آنان روزانه 200 میکروگرم سلنیوم را به تنهایی یا در ترکیب با 400 واحد بین المللی ویتامین E دریافت کردند، اما مصرف مکمل متوقف شد، زیرا بررسی های موقت، سه سال قبل از تاریخ خاتمه کارآزمایی سود بسیار کمی را نشان داد بعلاوه ارتباط ویتامین E با افزایش خطر سرطان پروستات مطرح شد.

دکتر آلن کریستال و همکاران وی با استفاده از داده های این کارآزمایی تاثیر مکمل های سلنیوم و ویتامین E را بر خطر سرطان پروستات بررسی کردند. آنان سطح سلنیوم و ویتامین E را از غلظت سلنیوم ناخن پا و نمونه خون مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان مشاهده کردند، در صورتی که شرکت نمایندگان این مکمل ها را دریافت نمی کردند، خطر ابتلا به سرطان افزایش نمی یافت.

نتایج نشان داد، مکمل ویتامین E احتمال ابتلا به بیماری را در میان افرادی که سلنیوم کمی داشتند تا 63 درصد افزایش داد. مصرف مکمل سلنیوم با یا بدون ویتامین E نیز خطر ابتلا به سرطان پروستات وخیم را تا 91 درصد در میان مردان با شرایط سلنیوم بالاتر افزایش می دهد.

محققان دریافتند، مکمل سلنیوم برای مردان با شرایط سلنیوم پایین سودی نداشت، اما خطر ابتلا به سرطان پروستات وخیم را در مردان با شرایط سلنیوم بالا و ویتامین E خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان با شرایط سلنیوم پایین را افزایش می دهد.

مردان باید از مصرف مکمل سلنیوم یا ویتامین E در دوز های بیش از اندازه توصیه شده در رژیم غذایی خودداری نمایند.

نتایج این تحقیق در نشریه موسسه ملی سرطان منتشر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2345

به "مصرف کدام ویتامین ها ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف کدام ویتامین ها ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید