مقاله: طرز تهیه خورشت باقلا قاتق مجلسی رشتی و نکات مهم خوشمزه شدن آن

به گزارش تور روسیه ارزان، *بهتر است ابتدا تخم مرغ ها را در یک ظرف جداگانه بشکنید و زمانی که از سالم بودن آن ها مطمئن شدید در خورش بریزید.

مقاله: طرز تهیه خورشت باقلا قاتق مجلسی رشتی و نکات مهم خوشمزه شدن آن

برای درست کردن خورشت باقلا قاتق رشتی برخلاف اسمش نیازی به باقلا ندارید. در حقیقت برای درست کردن این خورش خوشمزه باید از لوبیا کشاورزی یا لوبیا رشتی که به زبان محلی به آن پاچ باقلا می گویند استفاده کنید.

ابتدا باید لوبیاها را خیس کنید. 4 الی 5 ساعت کافی است و در این فاصله دو بار آب آن ها را عوض کنید. بعد از این مدت و قبل از پختن باقلا قاتق لوبیاها را آبکش کنید تا آب اضافی آن ها گرفته شود. برای پخت خورشت باقلا قاتق رشتی در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و 4 عدد سیر رنده شده یا له شده را در روغن تفت دهید در حدی که زیاد بوی سیر بلند نشود و سیرها نسوزند. به جای روغن مایع می توانید از روغن حیوانی استفاده کنید این بستگی به ذائقه شما دارد. مقدار سیر هم به ذائقه شما بستگی دارد. می توانید از سیر بیشتری اضافه کنید.

پخت لوبیا کشاورزی زمان زیادی نیاز ندارید حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت زمان کافی است. در اواسط پخت خورش نمک و فلفل آن را اندازه کنید. وقتی که لوبیاها پخت و آب خورشت به اندازه دلخواهتان رسید تخم مرغ ها را داخل باقلا قاتق بشکنید. بهتر است تخم مرغ ها را هم نزنید تا درسته بمانند و خورشت شکل زیباتر و رسمی تری داشته باشد. خورش باقلا قاتق را با برنج سرو کنید.

منبع مقاله: طرز تهیه خورشت باقلا قاتق مجلسی رشتی و نکات مهم خوشمزه شدن آن

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2168

به "مقاله: طرز تهیه خورشت باقلا قاتق مجلسی رشتی و نکات مهم خوشمزه شدن آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه خورشت باقلا قاتق مجلسی رشتی و نکات مهم خوشمزه شدن آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید