مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه خواجه نصیر تمدید شد

به گزارش تور روسیه ارزان، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بیان کرد:مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون (استعداد های درخشان) این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 1402ـ 1401 تا روز شنبه مورخ 11 دی ماه امسال تمدید شده است.

مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه خواجه نصیر تمدید شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خاطرنشان کرد:مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون (استعداد های درخشان) این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 1402ـ 1401 تا روز شنبه مورخ 11 دی ماه امسال تمدید شده است.

بر این اساس، کلیه متقاضیان اعم از دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و سایر دانشگاه های دولتی می توانند نسبت به پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اقدام کنند.

این فرآیند پذیرش با استناد به آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در مورخ ششم بهمن 1398 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات داخلی انجام می پذیرد.

در شرایط پذیرش این متقاضیان آمده است که دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) دانشگاه های دولتی که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحد های دوره به لحاظ معدل کل، جزو پانزده درصد برتر دانشجویان همرشته و هم ورودی خود باشند، می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند؛ در این حالت معدل کل آن ها نباید کمتر از 15 باشد.

متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ معدل کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند نیز با رعایت شرایطی خاص می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه خواجه نصیر تمدید شد

برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیاد های علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته و به شرط آن که از لحاظ معدل کل جزو 20 درصد برتر هم رشته و ورودی دانشگاه مبدا باشند، با اعلام دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته های با 15 درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نگردد، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا 10 درصد برتر بعدی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به شرط کسب میانگین کل حداقل 15 با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است.

با تاکید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانش آموختگان دوره های مجازی، فراگیر پیغام نور، پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی مشمول این آیین نامه می باشند و پذیرش نخواهند شد.

بعلاوه، هر دانشجو تنها می تواند متقاضی یک رشته خود (پنج گرایش به ترتیب اولویت علاقمندی اعلام گردد) و یک رشته از رشته های بین رشته ای مطابق جدول زیر که از سوی دانشگاه خواجه نصیر اعلام شده، باشد؛ بنابراین تنها دانش آموختگان رشته های مجاز مقطع کارشناسی هر رشته مطابق جدول، می توانند متقاضی یک رشته بین رشته ای باشند. چنانچه دانشجویی بدون توجه به جدول رشته های مجاز اعلام تقاضا نماید، مورد آنالیز قرار نخواهد گرفت و وجه پرداخت شده نیز بازگشت داده نخواهد شد. بعلاوه متقاضیانی که بیش از یک رشته بین رشته ای انتخاب کنند تنها انتخاب اول آن ها آنالیز خواهد شد.

متقاضیان واجد شرایط می توانند حداکثر تا سرانجام روز شنبه 11 دی ماه 1400، به وسیله سامانه جامع دانشگاهی (https://golestan.kntu.ac.ir) با ورود اطلاعات، و بارگذاری مدارک مورد احتیاج، در محل های پیش بینی شده، ثبت نام کنند.

مدارک مورد احتیاج ثبت نام شامل تصویر صفحه اول شناسنامه، تصویر پشت و روی کارت ملی و ریز نمرات کارشناسی است.

بعلاوه، متقاضیان باید نسبت به پرداخت یک میلیون ریال هزینه ثبت نام به صورت الکترونیکی به وسیله سامانه جامع دانشگاهی (https://golestan.kntu.ac.ir) اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2260

به "مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه خواجه نصیر تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه خواجه نصیر تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید