816 هزار معلم مشمول رتبه بندی می شوند

به گزارش تور روسیه ارزان، تهران (پانا) - رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به تصویب نهایی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی گفت 816 هزار معلم مشمول رتبه بندی می شوند.

816 هزار معلم مشمول رتبه بندی می شوند

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان روز شنبه در ملاقات با نمایندگان معلمان در تبریز در تشریح جزییات رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: این لایحه از 31 شهریور ماه امسال برای معلمان اعمال خواهد شد و شامل فرهنگیان بازنشسته نمی گردد بلکه به افرادی که هم اکنون در امر تدریس و تعلیم مشغول هستند، تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه باید نظام آموزش و پرورش کشور بعد از صد سال جایگاه معلم را روشن کند، نتیجه لایحه رتبه بندی معلمان را افزایش کیفیت کار معلمان و ارتقای منزلت آنها دانست و گفت: با اجرایی شدن این قانون، انتظار می رود مسائل معیشتی معلمان برطرف شده و کیفیت آموزش کشور که هدف غایی این لایحه بود، محقق گردد.

منادی با بیان اینکه جایی که رقابت نباشد رشد هم نخواهد بود، اظهار داشت: کمیسیون آموزش در مدت 75 روز اصلاحاتی را بر روی این لایحه انجام داد چرا که در لایحه دولت قبل آمده بود که ظرف سه سال معلمان رتبه بندی می شوند و نیز رتبه بندی براساس درصد بود که ما طی فرایندی درصدها را حذف کردیم چون آموزش و پرورش درصدها را نمی توانست رعایت کند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه این لایحه با درخواست نمایندگان از سوی دولت تدوین شد، گفت: در این قانون جایگاه هر معلم تعیین می گردد و هر کس به مقدار توانمندی و جایگاه خود حقوق دریافت می نماید.

وی اظهار داشت: به مدت 9 ماه در کمیسیون آموزش با کار کارشناسی لایحه نظام رتبه بندی را آنالیز کردیم و با وجود بی مهری هایی که در فضای مجازی علیه پیگیرنمایندگان آن بود، لایحه تصویب شد.

منادی با بیان اینکه لایحه ای که دولت قبل به مجلس ارایه داده بود 2 ایراد اساسی داشت که ما در کمیسیون با ساعت ها کار کارشناسی آن ها را حذف و اصلاح کردیم، گفت: در لایحه آمده بود که معلم بعد از دو سال آغاز به تدریس مشمول رتبه بندی می گردد که کمیسیون 2 سال را حذف کرد و شامل معلمان تازه استخدامی هم می گردد و دیگر اینکه این لایحه فقط شامل معلمانی که تدریس می نمایند، می شد که ما مدیران و معاونان را و کادر مدرسه را نیز مشمول این رتبه بندی کردیم .

وی ادامه داد: بعلاوه در لایحه دولت مدت زمان رتبه بندی 6 سال اعلام شده بود که ما آن را به پنج سال تقلیل دادیم.

رییس کمیسیون آموزش شورای اسلامی گفت: طبق این قانون هیچ معلمی کمتر از 8 میلیون تومان حقوق نخواهد گرفت و تا 16 میلیون تومان امکان افزایش حقوق وجود دارد.

منادی با اشاره به بار مالی این قانون برای دولت با وجود مسائل مالی کشور، اظهار داشت: طبق این قانون 25 هزار میلیارد تومان برای یک سال حقوق معلمان در نظر گرفته شده است که معجزه ای محسوب می گردد و باید از اقدام شجاعانه دولت تشکر کرد.

وی بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده را رقم 100 هزار میلیارد تومان اعلام نمود و گفت: 25 هزار میلیارد تومان از کل این بودجه مربوط به حقوق معلمان است که با این افزایش، بودجه آموزش و پرورش به 12 درصد از کل بودجه کشور رسیده است در حالی که پیش از این هشت درصد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2317

به "816 هزار معلم مشمول رتبه بندی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "816 هزار معلم مشمول رتبه بندی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید