نکات جادویی مفید در خصوص چگونگی کاهش قرمزی آکنه

به گزارش تور روسیه ارزان، حتی اگر بروز آکنه به خودی خود دردسرساز نباشد، قرمزی ناخوشایندی با خود به همراه می آورد. با یاری چند اقدام ساده درصدد کاهش قرمزی آکنه برآیید. درمان آکنه می تواند یک دردسر واقعی باشد، به خصوص هنگامی که نقاط متورم

نکات جادویی مفید در خصوص چگونگی کاهش قرمزی آکنه

مترجم: مائده جان نثاری

منبع:راسخون

حتی اگر بروز آکنه به خودی خود دردسرساز نباشد، قرمزی ناخوشایندی با خود به همراه می آورد. با یاری چند اقدام ساده درصدد کاهش قرمزی آکنه برآیید. درمان آکنه می تواند یک دردسر واقعی باشد، به خصوص هنگامی که نقاط متورم قرمز و زشتی بر روی گونه ها وجود دارد که باید با آن دست و پنجه نرم کنید. این مشکل صورت شما را دچار قرمزی دائمی می نماید که حتی پس از بهبود جای زخم باقی می ماند. در حالی که کرم های موضعی، آنتی بیوتیک و داروهای متعددی برای درمان این مشکل ناخوشایند وجود دارد، برترین راه کاهش قرمزی آکنه استفاده از اقدامات مراقبتی ساده در خانه می باشد.

چگونه نشانه های قابل رویت قرمزی آکنه را کاهش دهیم

-خمیر دندان (با پایه غیر ژلی) روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. آن را در طول شب نگه دارید، و صبح با آب ولرم بشویید تا کاهش قابل مشاهده در قرمزی را مشاهده کنید.

-قطعه یخی را در یک پارچه تمیز گذاشته، و آن را روی لکه ها قرار دهید. برای حدود 2 یا چند دقیقه نگه دارید. این فرایند را حداقل 5-8 بار در روز تکرار کنید تا به نتایج خوبی دست یابید. مراقب باشید به ترکیدن جوش و انتشار چرک منجر نگردد.

-قطره های چشمی حاوی تتراهیدروزولین هیدروکلراید به منطقه آسیب دیده بزنید تا قرمزی را کاهش دهد.

-از برگ های خرد شده نعناع تازه برای منطقه آسیب دیده بهره ببرید، و آن را یک شب نگه دارید.

-آب خیار و گوجه فرنگی یک درمان خانگی ساده است که می تواند به سفت کردن منافذ پوست، و کاهش قرمزی یاری کند. آن را 20 دقیقه بر روی صورت مالیده، و سپس با آب ولرم بشوئید. در صورت عدم وجود آب، قرار دادن نصف گوجه فرنگی یا تکه های خیار روی پوست آسیب دیده می تواند همین کار را انجام دهد.

-استفاده از آب سیر هم قرمزی و التهاب را کاهش می دهد.

-آب لیمو مخلوط شده با گلاب بسیار برای کاهش التهاب و تورم مفید است. مخلوط را 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس بشویید.

-قرص های آسپیرین، که برای درمان سردرد استفاده می شوند، می توانند در کاهش علائم آکنه مفید باشد. 1 قرص آسپرین را له نموده، با 2-3 برابر آب ترکیب کنید، و بر روی آکنه قرار دهید. پس از 30 دقیقه با استفاده از یک دستمال مرطوب یا پنبه آن را پاک کنید.

-خمیری از پودر زردچوبه و یاس بنفش هندی، یا برگ تربچه ، یک ضد عفونی کننده عالی برای پاکسازی آکنه است.

-قراردادن ماسکی از سرکه و نمک روی صورت می تواند آکنه را در کمترین زمان از بین ببرد. خمیر را روی تمام صورت قرار دهید و پس از سی دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

-سیب زمینی رنده شده، پاپایای له شده، و یا ترکیبی از آب آهک تازه با روغن بادام زمینی می تواند قرمزی آکنه را به سرعت کاهش دهد.

-یک لیوان شیر جوشیده با آب آهک نه تنها برای سفید کردن پوست مفید است، بلکه در از بین بردن جوش و قرمزی موثر است.

-بعلاوه می توانید از چای کیسه ای ، یا روغن درخت چای برای 5 تا 10 دقیقه استفاده نمایید، و نتایج شگفت انگیزی مشاهده کنید.

-یکی دیگر از اقدامات هم استفاده از ژل آلوئه ورا در درمان آکنه است. ژل ضخیمی از آن را 30 دقیقه قرار داده و سپس شستشو دهید. این کار نه تنها به کاهش قرمزی یاری می نماید ، بلکه سوزش و خارش را بهبود می بخشد.

نکاتی برای داشتن یک پوست بدون آکنه

همانطور که می دانید، پیشگیری بهتر از درمان است، پس بهتر است از آکنه و جوش جلوگیری گردد تا آن را درمان کرد. در اینجا چند مرحله آسان برای داشتن پوست درخشان و سالم وجود دارد.

☞ یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، که غنی از ویتامین و مواد معدنی لازم برای یک پوست شفاف و درخشان باشد. ویتامین های E، A، K، و B مسئولیت حفظ پوستی سالم و عاری از آکنه را دارند. میوه ها و سبزیجات برگ سبز از برترین منابع ویتامین و مواد معدنی طبیعی می باشند.

☞ در روز اندازه زیادی آب بنوشید. این کار نه تنها پوست را هیدراته و مرطوب نگه می دارد بلکه به دفع سموم از سیستم بدن شما یاری می نماید. نوشیدن حداقل 8-5 لیوان آب در روز توصیه می گردد.

☞ حضور در فعالیت های بدنی منظم هم در داشتن پوستی خوب موثر است چون گردش خون را تسهیل می بخشد و اکسیژن و مواد مغذی را برای سلول های پوست تامین می نماید. بنابراین ورزش منظم باید بخشی از زندگی روزمره شما باشد.

☞ برای داشتن یک پوست نرم ، از سیگار کشیدن و نوشیدنی های الکلی خودداری کنید چون ترکیبات سمی در آن ها منافذ پوست را مسدود نموده و تنفس پوست را دچار مشکل میکند. سموم و آلودگی انباشته شده در این منافذ منجر به جوش و آکنه می گردد.

☞ اگر جزو گروهی هستید که علاقه به آرایش دارید، قبل از اینکه به رختخواب بروید صورتتان را بشویید. از یک پاک کننده لطیف برای پاک کردن آلودگی و مواد شیمیایی بهره ببرید، و سپس صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید.

☞ در نهایت، یک خواب خوب در شب تاثیر عجیبی بر پوست شما می گذارد. خواب یاری می نماید بدن تان انرژی مجدد دریافت کند، و باعث می گردد سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با باکتری ها و استرس کارآمد گردد. 6-8 ساعت خواب خوب برای سلامت کل و حال خوش توصیه می گردد.

اگر روش های بالا برای شما مفید واقع نشد، پمادهای تجویزی و آنتی بیوتیک ها در کاهش قرمزی و تورم موثر است. معمولا ترکیبات دارای اسید سالیسیلیک برای این منظور استفاده می گردد. با این حال، از آن جایی که اسید سالیسیلیک با عوارض جانبی همراه است ، بهتر است قبل از استفاده از هر یک از این محصولات با یک دکتر مشورت کنید.

بعلاوه، قبل از انجام هر یک از درمان های خانگی فوق الذکر ، با دکتر خود مشورت کنید، به این خاطر که همه روش های خانگی از نظر بالینی ثابت شده نیستند، و ممکن است برای همه نتایج مشابهی نشان ندهند.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2143

به "نکات جادویی مفید در خصوص چگونگی کاهش قرمزی آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات جادویی مفید در خصوص چگونگی کاهش قرمزی آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید