هر کیلو پسته چند بشکه نفت می ارزد؟

به گزارش تور روسیه ارزان، وزیر جهادکشاورزی گفت: میانه قیمت یک کیلو پسته در جهان 6 دلار و میانه یک بشکه نفت حدود 70 سنت است و این امر نشان می دهد محصول پسته بسیار ارز آور برای کشور است.

هر کیلو پسته چند بشکه نفت می ارزد؟

به گزارش ایسنا، دکتر سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاوری امروز آدینه در اختتامیه جشنواره پسته دامغان اظهار کرد: یکی از سرمایه های اصلی مردم دامغان، نیروی انسانی ارزشمند و خوش فکر این شهر است.

وی با بیان اینکه پسته یک محصول فرهنگی و تاریخی است اضافه نمود: پسته دامغان، محصولی با کیفیت و با عملکردی مناسب وبالا است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه کشاورزان و باغدران شرف ما هستند به تاریخ کهن دامغان پرداخت و توضیح داد: دامغان یکی از مراکز تمدنی ایران زمین است.

وی با اشاره به کوشش های استاندار سمنان گفت: استاندار پر کوشش سمنان با تعاملات خوب خود توانسته است تا استان را به سرعت به سمت رشد و پیشرفت راهنمایی نماید.

ساداتی نژاد با بیان اینکه بالغ بر 550 هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت محصول ارز آور پسته است اضافه نمود: مزیت کشور ایران، کشاورزی و مزیت کشاورزی در کشور ما باغداری و مزیت باغداری نیز، پسته کاری است.

وی ادامه داد: از یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات صورت گرفته در سال 1399، قدری تنزل کرده ایم که باید کوشش کنیم تا جایگاه نخست خود را مجددا کسب کنیم.

وزیر جهادکشاورزی گفت: امید است که با اقدامات ترویجی و آموزشی مناسب در طی یکسال آینده بتوانیم به عملکرد دو برابری فراوری پسته در کشور و استان سمنان دست یابیم.

این عضو کابینه اظهار کرد: میانه قیمت یک کیلو پسته در جهان 6 دلار و میانه یک بشکه نفت حدود 70 سنت است و این امر نشان می دهد محصول پسته بسیار ارز آور برای کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای دامغان در حوزه کشاورزی و باغداری افزود: باید در جهت به زراعی، به باغی، نوسازی و برندینگ در دامغان، کوشش مضاعف کنیم.

وی با بیان اینکه حد اعتباری مناسبی برای بسته بندی و فرآوری محصول پسته در بانک کشاورزی ایجاد خواهد شد اضافه نمود: زنجیره ارزش و فراوری ثروت برای شهرستان دامغان دارای اهمیت است و ما نیز در این زمینه حمایت های لازم را به انجام خواهیم رساند.

این عضو کابینه سیزدهم گفت: سال 1401 با حمایت ریاست جمهور، سال خوبی برای کشاورزان بود و در کوششیم بنا به فرمایش دکتر رئیسی، کشاورزی را مالی کنیم.

وزیر جهادکشاورزی توضیح داد: 128 درصد رشد خرید گندم، حرکتی پر شتاب به سمت اقتصاد کشاورزی در کشور است.

ساداتی نژاد از افزایش دو برابری فراوری زیتون در کشور در امسال اطلاع داد و با اشاره به اهمیت دامداری در کشور اعلام کرد: یکی از با شرف ترین و دلسوز ترین اقشار مردم ایران دامداران و پرورش دهندگان طیور هستند.

وی وعده داد: از هفته آینده معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، بحث تهاتر نهاده با گوشت را به انجام خواهد رساند. نهاده های دامی از هفته آینده به دامداران ارائه و بعد از فصل پروار بندی تهاتر انجام خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی بعلاوه گفت: در حوزه دام سنگین و شیر مشکلاتی وجود داشت که با تدبیر صورت گرفته این مشکل برطرف گشت.

وی با بیان اینکه مرکبات (سیب، نارنگی و پرتقال) از معافیت 50 درصد برطرف تعهد ارزی بهره مند شد توضیح داد: حمایت از شرکت های دانش بنیان را وظیفه خود می دانیم.

این عضو کابینه گفت: صدور اسناد کشاورزی بنا به دستور ریاست جمهور، حداکثر تا سرانجام دولت انجام و تحویل کشاورزان خواهد شد.

وی با اشاره به کم آبی در بخش کشاورزی اضافه نمود: الگوی کشت محصولات کم آب بر، در استان هایی همانند سمنان، مورد توجه بوده و تسهیلات لازم در این زمینه ارائه خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2469

به "هر کیلو پسته چند بشکه نفت می ارزد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر کیلو پسته چند بشکه نفت می ارزد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید