10 هزار خانواده دارای دو معلول، در صف انتظار مسکن

به گزارش تور روسیه ارزان، به گزارش خبرنگاران، حجت الله عبدالملکی در آیین تحویل یک هزار و 400 واحد مسکونی به خانواده های دارای دو معلول در سراسر کشور اضافه کرد: سایر واحدها تا آخر سال جاری یا سال آینده آماده گردد.

10 هزار خانواده دارای دو معلول، در صف انتظار مسکن

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه افراد دارای معلولیت، حق و حقوقی دارند تا به صورت عادی، زندگی و کار و کوشش نمایند، توضیح داد: دولت قرار است سامانه ای را به همین منظور ایجاد کند.

وی تاکید نمود: نداشتن مسکن، برای خانواده های دارای دو معلول، معضل بزرگی است و باید برای 10 هزار خانواده به جای مانده هم تفاهم نامه هایی امضا گردد تا دغدغه مسکن نداشته باشند.

محرومین و افراد دارای معلولیت، در اولویت مسکن

عبدالملکی اضافه نمود: مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی، مضمون مبنایی اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی است، در رتبه بندی این احتیاج، محرومین و افراد دارای معلولیت در اولویت هستند و حاکمیت وظیفه دارد از بیت المال برای کسانی که مسکن ندارند و در تهیه آن ناتوان هستند هزینه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: متاسفانه با شرایط کنونی، هزینه های مسکن 30 تا 60 درصد هزینه های خانواده ها را می بلعد که حتی از توان افراد عادی و قشر کارمند هم خارج است اما با تهیه مسکن می توان نیمی از هزینه های مالی خانواده ها را برطرف کنیم.

وی در خاتمه توضیح داد: نهادهای انقلاب اسلامی در طول 43 سال گذشته یکی از بازوهای حرکت در این بخش بودند که هم اکنون هم به حرکت نوآورانه و جهادی آنان احتیاج داریم.

1400 واحد آماده تحویل

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت هم در این مراسم گفت: سال 1399 تفاهم نامه ای بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب برای افراد دارای معلولیت امضا شد؛ بعد از گذشت حدود یکسال 1400 واحد آماده تحویل به خانواده دارای دو معلول شده است و امروز این واحدها تحویل داده می گردد.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه، قرار است سه هزار و 500 واحد برای خانواده دارای دو معلول تامین کنیم که یک هزار و 400 واحد امروز و مابقی آن تا سال دیگر تامین می گردد.

در این مراسم بعلاوه با برقراری ارتباط تصویری، در استان های کردستان، گیلان و کرمان سه مسکن واگذار و در تهران هم کلید دو واحد مسکونی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو خانواده دارای معلول اهدا شد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 2150

به "10 هزار خانواده دارای دو معلول، در صف انتظار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 هزار خانواده دارای دو معلول، در صف انتظار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید