4 مخزن ذخیره سازی طرح گوره جاسک بهار آینده عملیاتی می گردد

به گزارش تور روسیه ارزان، مدیر پروژه مخازن ذخیره سازی نفت خام در طرح گوره - جاسک گفت: چهار مخزن ذخیره سازی این طرح خردادماه سال آینده به مدار می آید.

4 مخزن ذخیره سازی طرح گوره جاسک بهار آینده عملیاتی می گردد

عبدالله احمدی در حاشیه بیست وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با تأکید بر راهبردی بودن این طرح ملی به خبرنگار شانا گفت: 20 مخزن 500 هزار بشکه ای در منطقه جاسک در حال ساخت است که از این تعداد، چهار مخزن ذخیره سازی طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک تا انتها خردادماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه کل مخازن این طرح طی یک سال آینده تکمیل می گردد، اضافه کرد: در فاز زودهنگام این طرح راهبردی 2 میلیون بشکه و در فاز نخست آن 10 میلیون بشکه ظرفیت ذخیره سازی در نظر گرفته شده است که در زمان مشخص شده آماده بهره برداری می گردد

مدیر پروژه مخازن ذخیره سازی نفت خام در طرح گوره - جاسک با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از قطعات به کار گرفته شده در این طرح ساخت داخل است، یادآور شد: قرارداد ساخت مخازن این طرح به روش BOT است بنابراین در 15 سال آینده همه مخازن به مالکیت شرکت ملی نفت ایران انتقال می یابد.

وی با اشاره به استقبال شرکت های داخلی از نمایشگاه نفت گفت: در بازدید از نمایشگاه به کالاهایی برخوردم که برای نخستین بار با توانمندی داخلی ساخته و عرضه شده است و این جای بسی امیدواری است که می توان در آینده در زمینه ساخت داخل بسیاری از تجهیزات و تأسیسات نفتی به خودکفایی کامل دست یافت.

بنابر این گزارش، پروژه احداث مخازن نفت خام که 18 درصد از کل طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک را به خود اختصاص داده، در مرحله نخست مشتمل بر ساخت 20 مخزن، هریک به ظرفیت 500 هزار بشکه، یک نیروگاه برق 15 مگاواتی و یک واحد تصفیه آب است که در زمینی به مساحت 130 هکتار در منطقه جاسک و سواحل مکران در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: russiaro.ir شناسه مطلب: 1760

به "4 مخزن ذخیره سازی طرح گوره جاسک بهار آینده عملیاتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مخزن ذخیره سازی طرح گوره جاسک بهار آینده عملیاتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید